علی اصغر ذاکری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سوارکردن ۲ مسافر در صندولی عقب و یک نفر در جلو، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن خودرو پس از هر تخلیه از جمله مهمترین موارد این دستورالعمل ابلاغی است.
وی اظهارداشت: تاکسیرانی و راهور بر نحوی رعایت این موارد نظارت دارند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
ذاکری ادامه داد: کمیته حمل و نقل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با معاون هماهنگی امور عمرانی و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان از ۱۵ اسفند فعالیت خود را آغاز و تاکنون ۱۴ جلسه و ۱۱۸ مصوبه داشته است.
وی ادامه داد: این تصمیمات در راستای مصوبات ستاد استانی و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص مباحثی چون عبور و مرور شهری، تردد جاده‌ای، وضعیت پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، ایستگاه‌های قرنطینه شهری بود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های کنترل سلامت و غربالگری از اوایل اسفند در ۶ محور اصفهان - کاشان، نایین، نجف‌آباد، دامنه، مبارکه و گلوگاه رامشه، گفت: این ایستگاه‌ها در مرحله دوم از ۲۵ اسفند به بعد به ۱۲۲ ایستگاه‌، افزایش یافت که از این تعداد ۶ ایستگاه در ورودی‌های استان،۲۴ ایستگاه در ورودی‌های شهرستان‌ها و ۹۲ ایستگاه در شهرها، بخش‌ها و دهستان‌های استان بود.
وی با اشاره به فعالیت این ایستگاه‌ها تا ۲۲ فروردین، خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها با همکاری ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، راهداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و شبکه بهداشت استان ضمن کنترل سلامت و غربالگری مسافران، از ورود افراد غیربومی به حیطه سرزمین خود ممانعت و افراد مشکوک را به مراکز درمانی هدایت می‌کردند.
ذاکری تصریح کرد: در هر نوبت بیش از سه هزار نیرو از نهادهای یاد شده حضور داشتند و این پایش منجر شد در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین بیش از ۹۵ درصد ترددهای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته باشد که نتیجه تعامل و همکاری آحاد هم استانی‌ها بود.
وی با اشاره به فعالیت شهرداری‌های استان گفت: طی ۲ماه گذشته یک میلیون بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده دست و سطح در منازل به ویژه در بخش‌های محروم توزیع شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان افزود: همچنین افزون بر این یک میلیون بسته سرگرمی‌ ویژه قرنطینه خانگی در استان توسط مراکز رفاهی و تفریحی شهرداری‌های استان تهیه و توزیع شده است.
وی اضافه کرد: نمایش تئاتر و راه‌اندازی جشن‌های مجازی به ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی طی ۲ ماه گذشته، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی شهرداری‌های استان بود.
ذاکری گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، بازارها، مساجد، مراکز اقامتی، اماکن عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس و پایانه‌ها را از دیگر اقدامات شهرداری‌های استان برشمرد و افزود: در این راستا وسایل حمل و نقل عمومی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پس از هر تخلیه ضدعفونی و رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شدند.
وی بیان کرد: اعمال ۷۰ درصد خاموشی پارک‌ها در سطح شهرهای استان از دوم فروردین ماه ‌با رعایت مسائل امنیتی از دیگر اقدامات شهرداری‌های استان بود تا از این طریق با ایجاد محدودیت در گردش شبانه، بیتوته و توقف در پارک‌ها در راستای قطع زنجیره کرونا اقدام شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان اصفهان افزود: اطلاع رسانی در سطح شهر از طریق نصب بنر، تابلوهای شهی، تولید بروشور و پوستر و نصب آن در اتوبوس‌ها و اماکن عمومی از دیگر اقدامات شهرداری‌های استان در ترویج پویش"در خانه بمانیم" بود و همچنین محدودیت‌های بسیاری در توفقگاه‌ها و توقف‌گاه‌های اعمال شد.
وی با اشاره به فعالیت سامانه‌های تلفنی شهرداری‌های استان در خصوص دریافت گزارش‌های نرونی و شکایات، ادامه داد: جمع‌بندی تماس‌های مردم نشان می‌دهد مردم رضایت نسبی از عملکرد شهرداری‌های استان داشته‌اند.

شهرداری اصفهان دارای ۱۰۸ شهرداری و ۱۰۸ شورای اسلامی شهر است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت تا روز گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.