بر اساس مصوبه اخیر دولت، واگذاری حق نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی به دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می‌شود.

در همین ارتباط حسین محمودیه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این اقدام طرحی بهتر توسعه یافته‌تر از طرح‌های مشابه قبلی به شمار می‌رود، اظهارداشت:  واگذاری حق نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی به دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، اشخاص حقیقی و حقوقی گامی مثبت و مفید است و رونق ورزش در مناطق روستایی و یا کم برخوردار را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم از مجموعه‌های ورزشی استان در روستاها قرار دارد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته یکی از معضلات اصلی در اماکن ورزشی نگهداری و جلوگیری از تخریب آنها به دلیل نبود اعتبار کافی بود بنابراین طرح یاد شده می‌تواند به ورزش استان و کشور بویژه در بحث حفظ زیرساخت‌ها کمک کند.

رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به اینکه واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی برخی از مشکلات بخصوص مباحث مالی را کم می‌کند، گفت: بنابراین می‌توان اعتبارات را برای امور دیگر و یا ساخت و سازهای جدید تخصیص داد، زیرا تامین تمامی هزینه‌ها از توان وزارتخانه و اداره کل خارج است و اینگونه شیوه‌ها موثر و سودمند هستند.

محمودیه با تاکید بر اینکه اشتیاق، هم‌افزایی و مشارکت در اصفهان برای اجرای این مصوبه وجود دارد، ادامه داد: پیش‌تر  مسوولانی از دهیاری‌ها به اداره کل مراجعه و برای دریافت حق نگهداری و بهره برداری اماکن ورزشی پیشنهاد می‌دادند اما چون مصوبه‌ قانونی مرتبط وجود نداشت انجام آن برای ما این کار مقدور نبود اما با مصوبه اخیر دولت خواهیم توانست با آنان همکاری کنیم.

به گفته وی اجرای طرح واگذاری حق نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی به دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، اشخاص حقیقی و حقوقی در پیشرفت ورزش بویژه در مناطق شرقی شهرستان نقش بسزایی خواهد داشت.

رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با بیان اینکه پراکنش مجموعه‌ها و سالن‌های ورزشی در تمام مناطق و شهرستان‌های استان وجود دارد اضافه کرد: سالن‌های ورزشی در دور افتاده‌ترین روستاهای خور و بیابانک در شرق استان و همچنین در غرب و دیگر نقاط وجود دارد و با طرح‌های همچون طرح مذکور می‌توان برای توسعه هرچه بیشتر ورزش و حفظ سلامتی مردم برنامه‌ریزی کرد.

اکنون ۵۶۴ مکان ورزشی زیرمجموعه ورزش و جوانان در استان وجود دارد که بیشترین آنها سالن چند منظوره با ۲۵۰ و سالن رزمی با ۱۰۵ و کمترین آنها پیست اسکیت با یک و مانژ سوارکاری با ۲ مورد است.

بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد، سالانه بدون احتساب ورزشگاه نقش جهان، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی این استان نیاز است.

سرانه ورزشی این استان حدود ۰.۳۶۵ متر مربع به ازای هر نفر است که در مقایسه با سال ۹۲، حدود ۱.۱۱ برابر رشد داشت.

 استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای  ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.