علیرضا ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ۵۲ روستای شهرستان گلپایگان ۴۱ روستا بالای ۲۰ خانوار است، اظهار داشت: تمام روستاهای ۲۰ خانوار این شهرستان دارای طرح هادی هستند البته تهیه طرح هادی روستای «هرستانه علیا» در سال جاری در دست اقدام است.

وی گفت: سال گذشته از محل اعتبارات تملک دارایی سال ۹۷ بخشی از طرح هادی پنج روستای گلپایگان (اسفاجرد، نیوان سوق، نیوان نار، زرنجان و رباط ملکی) اجرا شد، همچنین طرح تجدید نظر دو روستای سعیدآباد و رباط محمود انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گلپایگان افزود: با اعتبار قیر رایگان سال ۹۷ با مشارکت دهیاری‌ها بخشی از معابر روستاهای رباط سرخ، زرنجان، هنده، قرغن، رباط ملکی، سرآور، وانشان، استهلک، اسفرنجان و نیوان نار آسفالت شدند.

ناطقی تصریح کرد: تسهیلات حوادث تعمیری سال ۹۷ مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود که به صورت وام ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون ریالی به متقاضیان در شهرستان گلپایگان پرداخت شد.

فرمانداری برای آسفالت سه روستا ۳۲۰ میلیون تومانی اختصاص داد

وی افزود: فرمانداری با اختصاص ۳۲۰ میلیون تومان طرح هادی روستاهای هرستانه، حاجیله و مَرغ در قالب جدول سازی، زیرسازی و آسفالت انجام شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گلپایگان گفت: طرح احیای بافت‌های با ارزش روستای گردشگری وانشان نیز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته اجرا شد، همچنین با ۲۰۰ میلیون تومان سال ۹۹ نیز این طرح ادامه دارد.

۲۴ واحد مسکن در روستاهای گلپایگان با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی

وی افزود: برای احداث مسکن روستایی تسهیلات ۴۰ میلیون تومان و برای مسکن شهری ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که سال گذشته با استفاده از این تسهیلات، ۲۴ واحد روستایی و چهار واحد مسکن شهری احداث شده است.

ناطقی ادامه داد: سال گذشته وام حوادث تعمیری به میزان هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در قالب ۱۰ و ۱۵ میلیون تومان و همچنین پرداخت بلاعوض تعمیری به میزان دو میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال و بلاعوض احداثی به میزان دو میلیارد و ۷۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی گفت: در راستای بهسازی مسکن روستایی تاکنون با معرفی یک هزار و ۳۱۰ نفر به بانک قرار داد یک هزار و ۱۰۴ نفر منعقد شده است همچنین سال گذشته ۷۹ نفر به بانک برای دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی معرفی شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گلپایگان تصریح کرد: سال ۹۸ با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال طرح هادی ۱۰ روستای شهرستان (هنده، زرنجان، نیوان نار، رباط ملکی، اسفاجرد، نیوان سوق، سرآور، فرج آباد، درب امام زاده، اسفرنجان) اجرا شده است.

وی گفت: سال گذشته تهیه طرح هادی روستاهای دُر، تیکن، شورچه، شادگان، دستجرده و کلوچان شهرستان گلپایگان با حدود یک میلیارد ۹۵۰ میلیون ریال و با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال طرح هادی هرستانه علیا تهیه شد.

عایق بندی مصلای گلپایگان با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد ریال

ناطقی با بیان اینکه عایق بندی پشت بام مصلای گلپایگان به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است، گفت: روستای ضامن آباد، در و تیکن با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار قیر رایگان در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

ناطقی گفت: ۲۵ پلاک زمین جهت ساخت مسکن خیرساز در روستای رباط سرخ در نظر گرفته شده است که دو واحد مسکونی در حال ساخت است و برای مابقی پلاک‌ها پیگیر اخذ پروانه ساخت و غیره هستیم.

وی افزود: سال گذشته با تهیه نقشه شمیم در روستاهای رباط سرخ و فرج آباد گلپایگان تعداد ۶۰۲ سند تفکیکی صادر شده است.

اجرای ۶۵ درصد طرح هادی روستاهای شهرستان گلپایگان

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گلپایگان تصریح کرد: تاکنون حدود ۶۵ درصد طرح هادی روستاهای شهرستان گلپایگان اجرا شده است و با اختصاص قیر رایگان بخشی از معابر ۲۷ روستای شهرستان آسفالت شدند.

وی با اشاره به پاسخ استعلام به صدور ۱۳۰ مورد پروانه ساخت در روستاهای شهرستان، گفت: ۲۰ هزار متر مربع زمین جهت احداث مسکن اقدام ملی به تعداد ۱۶۰ واحد برای افراد فاقد مسکن از سوی راه و شهرسازی گلپایگان تعیین شده است که در حال تهیه نقشه و غیره هستیم.

ناطقی خاطرنشان کرد: اجرای دیوار ساحلی روستای زرنجان شهرستان گلپایگان با هزینه‌ای بالغ بر ۳.۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سیل در دست اجراست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.