سرهنگ محمدرضا محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ترافیک کلانشهر اصفهان در این روزها که بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بمنظور پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تاکید می‌شود، قابل قبول نیست و در برخی مسیرها تراکم خودرو داریم.
وی با بیان اینکه ترافیک خودروها در هسته مرکزی شهر، بازارها و مراکز خرید بیشتر است، افزود: از مردم می‌خواهیم که دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و فقط برای موارد ضروری از خانه خارج شوند.

محمدی با اشاره به اینکه در زمان حاضر طرح زوج و فرد در کلانشهر اصفهان اجرا نمی‌شود، گفت: طرح ممنوعیت پارک خودروها در حاشیه رودخانه زاینده‌رود نیز اجرا نمی‌شود مگر در مکان‌هایی که تابلوی پارک ممنوع و حمل با جرثقیل نصب شده باشد.

طرح زوج و فرد از در منازل و ممنوعیت توقف در تفریحگاه‌های حاشیه زاینده‌رود از ۲۸ اسفند سال گذشته بمنظور کاهش تردد در اصفهان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا آغاز و بیش از یکصد هزار خودرو در اجرای این طرح جریمه شدند.

با آغاز به کار برخی اداره ها پس از شانزدهم فروردین، طرح زوج و فرد به صورت ساعتی اجرا شد تا کارمندانی که قصد رفتن به محل کار خود را دارند بتوانند از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

این طرح با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لغو طرح زوج و فرد به‌ویژه در کلانشهرها از ساعت ۱۳ یکشنبه بیست و چهارم فروردین در اصفهان لغو شد.

به‌طور میانگین روزانه ۹۰۰ هزار خودرو در کلانشهر ۲ میلیون نفری اصفهان، تردد می‌کند.

مشاغل کم‌خطر فعالیت خود را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند از بیست و سوم فروردین امسال آغاز کردند.

حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارد که حدود یکصد هزار واحد از آنها در شهرستان اصفهان است.

بر اساس آخرین اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۷۴ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.