بر اساس نقشه‌های اداره‌کل هواشناسی طی امروز و فردا چهارشنبه افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید در بیشتر مناطق استان و بارش‌های رگباری بهاری، گاهی همراه با رعد و برق در ساعت بعدازظهر و شب به ویژه در مناطق شرقی و شمالی پیش بینی می‌شود.

دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا ۲ درجه  کاهش خواهد داشت.

رییس اداره امورآزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان  روز سه‌شنبه در باره وضعیت کیفی هوای اصفهان به ایرنا اظهارداشت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان امروز تا ساعت ۱۱:۳۰ سه‌شنبه در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل با میانگین ۶۴ در وضعیت سالم ثبت شد.

بابک صادقیان افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد ۵۹ (AQI) سالم، خرازی ۵۷ سالم ، خیابان دانشگاه ۶۴ سالم و خیابان رودکی ۷۵ در وضعیت سالم ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا (A Q I ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد - ترکیبات نیتروژن دار- ازون  و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند  را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش می‌دهد.

کلان‌شهر اصفهان از یکم تا ۲۵ فروردین سال گذشته ۱۱ روز هوای پاک و ۱۳ روز هوای سالم  را تجربه کرد و روز ناسالمی نداشت در صورتی که در سال ۹۹ در همین مدت چهار روز هوای پاک، ۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۷ روز هوای سالم را سپری کرد.

کلان‌شهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.