اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، هفته گذشته از آغاز به کار دوباره ایستگاه‌های بازیافت و فعالیت‌ جمع‌آوری پسماند خشک در سطح این کلانشهر از شنبه بیست و سوم فروردین ماه خبر داد اما بر اساس مشاهده خبرنگاران ایرنا و تماس‌های مردمی، این ایستگاه‌ها در ۲ روز گذشته تعطیل بود و برخی از شهروندان اقدام به رها کردن بازیافت‌های خود در کنار این مکان‌ها کرده بودند.

فعالیت‌های جمع‌آوری پسماند خشک و ایستگاه های بازیافت در کلانشهر اصفهان از ابتدای سال جاری به‌علت شرایط ویژه‌ای که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا حاکم شده بود و با هدف حفاظت از سلامت عوامل فعال در این عرصه و شهروندان، متوقف شد.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان هفته گذشته اعلام کرد که با توجه به مدیریت نسبی شرایط، درخواست‌های مکرر شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ و همچنین ضرورت جمع‌آوری جداگانه پسماندهای خشک، از شنبه بیست و سوم فروردین فعالیت ایستگاه‌های بازیافت و خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک با رعایت دستورهای بهداشتی از سرگرفته خواهد شد اما این امر اتفاق نیفتاد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مقرر بود که ایستگاه‌های بازیافت از دیروز شروع به کار کنند اما طبق دستورهای بهداشتی ابلاغ شده برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مقرر شد تا اطلاع ثانوی تفکیک پسماند انجام نشود و به همین دلیل بازگشایی این ایستگاه‌ها به تاخیر افتاد.

ایمان حجتی با بیان‌اینکه فعالیت این ایستگاه‌ها تا روزهای پایانی سال گذشته ادامه داشت، افزود: در آن ایام حجم پسماندهای خشک و بازیافت به‌دلیل خانه تکانی بسیار زیاد بود و تا حد ممکن جمع‌آوری شد.

وی در باره رها شدن حجمی از بازیافت‌ها و پسماندهای خشک در مقابل ایستگاه‌های بازیافت، اظهار داشت: پاکبانان تا حد ممکن این پسمانددها را جمع‌آوری می کنند تا باعث ایجاد فضای غیربهداشتی نشود.

حدود ۳۰ ایستگاه بازیافت ثابت در کلانشهر اصفهان وجود دارد.

کلانشهر ۲ میلیون نفری اصفهان با هفت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین و ۷۰۰ هزار خانه مسکونی، ۱۵ منطقه دارد که سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر در آن ۶۵۰ گرم در روز برآورد شده است و سالانه ۱۴۰ میلیارد تومان صرف جمع آوری پسماند و نظافت شهری در اصفهان می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.