عباس رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  نامگذاری جهش تولید یک وظیفه مضاعفی را بر دوش مدیران اجرایی نظام قرار داد تا ضمن تلاش برای برون رفت از مشکلات بوجود آمده به واسطه بیماری کرونا، تحقق شعار سال را دنبال کنند.
وی اظهارداشت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها و توجه به فضای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی را از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در این زمینه موثر باشد.
وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته اقتصادی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در آسیب‌شناسی دوران پساکرونا، ادامه داد: در این کمیته با حضور سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و فعالان اقتصادی ظرفیت‌های استان ضمن آسیب‌شناسی این دوران، سیاست‌ها و راهکارهای مواجهه مواجه با این شرایط احصا شد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه وزیر اقتصاد و دارایی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا به عنوان معین اصفهان معرفی شد، تصریح کرد: در جلسه آینده با ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر اقتصاد و دارایی مهمترین مسائل و مشکلات اقتصادی استان در زمینه مدیریت بیماری کرونا مطرح و راهکارهای برون رفت از آن بررسی خواهد شد.
وی با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه علم و فناوری اظهارداشت: تولید کیت‌های تشخیصی با بهره‌گیری از ظرفیت جمعی از پژوهشگران سه دانشگاه مادر  اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.
رضایی با اشاره به تماس ویدئو کنفرانسی امروز با ستاد ملی مدیریت کرونا و سخنان رییس جمهورس در این ستاد، گفت: تولید کیت‌های تشخیصی با توجه به اینکه می‌تواند ارزان قیمت تولید شود از  مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.
وی ادامه داد: از روز گذشته برخی اصناف کم خطر فعالیت اقتصادی خود را آغاز کردند و توصیه می‌شود همه اصناف با نام نویسی در سامانه سلامت و دریافت کد لازم برای واحد صنفی خود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موفقیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند.
استاندار اصفهان بیان کرد: هم استانی‌ها با مراجعه به واحدهای صنفی کددار، در قطع زنجیره بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اصناف اهتمام داشته باشند.
وی با اشاره به افزایش وسایل حمل و نقل عمومی در سلامت و قطع زنجیره بیماری کرونا، گفت: اتوبوس‌های شهری موظفند به تعداد صندلی مسافر سوار کنند.
رضایی اضافه کرد: همانطور که امروز از سوی رییس جمهوری در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای همه کلان شهرها مطرح شد؛ شهرداری‌های کلان شهرهای استان مانند اصفهان، کاشان، نجف آباد، شهرضا، خمینی شهر و شاهین شهر با راهنمایی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به منظور خرید اتوبوس‌های مورد نیاز اقدام کنند و اولین قسط این خریدها از سوی دولت پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین امروز ترددهای بین شهری در هر استان با رعایت دستورالعملهای بهداشتی آزاد و تصمیم‌گیری در خصوص سفرهای بین استانی انسانی به جلسه بعدی ستاد ملی در ۳۱ فروردین موکول شد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.