به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، به رسم معمول ابتدای هر ماه حوزه هنری قم میزبان شاعران شهر است تا در یک دورهمی ادبی، شاعران جوان قمی آخرین سروده‌هایشان را ارائه کنند و در جریان رویدهای ادبی قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، اما چهل و ششمین محفل قمپز به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و توصیه‌های مسئولان استانی لغو شد؛ با این حال شاعران استان از فراخوان واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم استقبال کردند و با ارسال صدا یا ویدئویی از خود در حال قرائت سروده‌هایشان و اشتراک گذاشتن آن در کانال ادبیات حوزه هنری قم در فضای مجازی به نشانی https://t.me/adabiatqom چهل و ششمین محفل مهر و ماه را به‌صورت مجازی برگزار کردند.

علی‌اصغر شیری، اعظم سعادتمند، علیرضا صبوری سرشت، محمدمتین کریمی، مجید حیدری، حسن خسروی وقار، محمدجواد الهی‌پور، محمد میرزایی بازرگانی، رقیه ندیری، زهرا سادات هاشمی، ترانه جامه بزرگی، فرهاد موحدی، نورا سادات نمایی، عباس صفری، احمدجواد نوآبادی و سید محمدعلی علوی شاعرانی بودند که آثارشان را در این محفل «مهر و ماه» به‌صورت مجازی ارائه کردند و فایل شعرخوانی‌شان را به اشتراک گذاشتند.

محمد شکری فرد از تبریز (استان آذربایجان شرقی) و هانیه محمودی از اصفهان نیز مهمانان غیرقمی مهروماه مجازی بودند؛ همچنین در این محفل مجازی ویدئو شعرخوانی‌ سید حمیدرضا برقعی شاعر شناخته شده استان قم به اشتراک گذاشته شد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا در کشور، اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور افزود: از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی هفت نفر فوت کرده‌اند. در نتیجه در مجموع ۲۴۵ نفر ابتلای قطعی و ۲۶ نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

وی ادامه داد: از این ۱۰۶ ابتلای قطعی جدید، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، هفت نفر در قم، یک نفر در همدان، هشت نفر در اصفهان، هفت نفر در مازندران، پنج نفر در اردبیل، سه نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، سه نفر در سمنان، دو نفر در کرمانشاه، سه نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و دو نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.