مهدی خضری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نظارت بر ناوگان اتوبوسی جاده‌ای تشدید می‌شود،  اظهار داشت: اتوبوس‌هایی با ظرفیت ۲۵ نفر باید ۱۷ مسافر و اتوبوس‌های با ظرفیت ۴۴ نفر باید ۲۲ مسافر پذیرش کنند.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با شرکت‌های حمل و نقل مسافر و تشکل‌های صنفی مسافر اضافه کرد: مقرر شد شرکت‌های حمل و نقل به جای تغذیه، به هر مسافر یک بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی کننده ارائه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از برخورد پلیس با شرکت‌ها و رانندگانی که این دستورالعمل بهداشتی را رعایت نکنند، خبر داد و گفت: گزارش تخلف‌های این شرکت‌ها و رانندگان نیز در کمیسیون‌های حقوقی اداره کل و بدون نوبت رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به آمار رو به رشد مسافران برای استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی تصریح کرد: مردم در صورت بروز هرگونه مشکل با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ در ارتباط باشند.

خضری همچنین از انتقال دغدغه‌های فعالان صنعت حمل و نقل مسافر استان اصفهان به معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد  و از مردم خواست از سفرهای غیرضروری خودداری و با این اقدام زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنند.

استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، تعداد پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه نخست کشور را دارد.

۴۵۹ شرکت حمل و نقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۳ مجتمع بین راهی و بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل و بار استان اصفهان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شود.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان به‌عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

تاکنون بیش از ۶۸ هزار ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از چهار هزار و ۲۰۰ تن، جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.