منصور شیشه فروش روز پنچشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین مقرر شد ارایه خدمات بهداشتی در مسیر کوچ، استقرار در چادرها و بخش دام و طیور عشایر اجرایی گردد.

وی با بیان این که هماهنگی‌های لازم برای تغییر زمان کوچ‌ عشایر با سازمان امور عشایری  و استان‌های قشلاقی انجام شد،  اظهارداشت: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا و مخاطرات جوی از سازمان امور عشایری کشور درخواست شد عشایری که قصد دارند از مناطق قشلاقی(استان‌های بوشهر، فارس، خورستان و کهکیلویه و بویراحمد) برای ییلاق به سمت اصفهان حرکت کنند حداقل ۱۵ روز دیرتر اقدام به کوچ کنند.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد الزامات بهداشتی لازم در مبدا توسط عشایر اجرایی و در طول مسیر کوچ پروتکل‌های بهداشتی رعایت گردد.

شیشه فروش اضافه کرد: به طور معمول در اردیبهشت ماه ۴۷ هزار نفر از ایل قشقایی و بختیاری با یک میلیون راس دام وارد مناطق عشایری در شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر، چادگان، شهرضا، دهاقان و اردستان می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: حدود ۶ هزار نفر از ایل عرب جرقویه از منطقه جرقویه شهرستان اصفهان به مناطق ییلاقی در چهارمحال و بختیاری و سمیرم کوچ می‌کنند.

عشایر کوچرو اصفهان، بیش از ۶ ماه از سال را در شهرستان‌های ییلاقی و کوهستانی غرب، جنوب و جنوب غربی این استان اصفهان مستقر می‌شوند.

عشایر این خطه ۲۸ درصد مایحتاج این استان را تامین و ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل و ۱۵۰ هزار تن سیب درختی نیز تولید می‌کنند.

  استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از آن را مراتع تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.