حجت‌الله علی عسگریان  روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی سامانه بارشی فعالی از فردا استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تناوب تا اواسط هفته در برخی از ساعت بارش شدید باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه ناپایدار تا اواسط هفته آینده بر روی استان فعال خواهد بود، ادامه داد: تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر فردا تا روز یکشنبه ادامه دارد که با ادامه فعالیت این سامانه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، شکل گیری سیلاب محلی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آب گرفتگی معابر عمومی شهری و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان  بیان کرد: این بارش‌ها در مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب استان و نواحی همجوار با استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت گفت: وضعیت جوی به‌صورت افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و رگبار و رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی استان و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

علی عسگریان اضافه کرد: بارش‌ها در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و شدت فعالیت سامانه روز شنبه، در بیشتر مناطق استان به ویژه غرب و جنوب استان و  روز یکشنبه در مناطق جنوب، شرق،   شمال و مرکز استان خواهد بود و بارش در ارتفاعات غربی استان بصورت برف پیش بینی می‌شود.

وی برای کلانشهر اصفهان در روز شنبه (فردا)، هوای نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید و  رگبار و رعدوبرق و برای روز یکشنبه، هوای  نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید و  رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی کرد.

میانگین بارش در استان اصفهان از ابتدای سال آبی جاری (یک مهر ۹۸) تا هشتم فروردین ، ۱۴۵ میلیمتر ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ( ۲۲۹ میلیمتر)  ۳۷ درصد کاهش نشان می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.