طرح زوج و فرد از در منازل از ۲۸ اسفند بمنظور کاهش تردد در اصفهان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا آغاز شد و اجرای آن تا بیستم فروردین ادامه دارد.

سرهنگ محمدرضا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح زوج و فرد از در منازل به غیر از کلانشهر اصفهان در برخی دیگر از شهرها مانند کاشان نیز بنا به مصوبه فرمانداری‌ها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه چهاردهم فرودین چهار هزار و ۵۹ دستگاه خودرو به دلیل رعایت نکردن طرح زوج و فرد از در منزل در اصفهان جریمه شدند، اظهار داشت: ۵۲۱ خودرو نیز در این روز به دلیل پارک کردن در حاشیه رودخانه زاینده‌رود اعمال قانون شدند.

وی ادامه داد: همچنین در روز پنجشنبه گذشته ۳۵۵ دستگاه خودرو در استان اصفهان به دلیل تردد پلاک‌های غیر بومی و غیر ضرور جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۴۴ دستگاه خودرو توقیف شدند.

محمدی با بیان اینکه دیروز جمعه پانزدهم فروردین نیز ۱۶۷ خودرو به دلیل تردد پلاک های غیر بومی و غیر ضرور جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و یک دستگاه خودرو، توقیف شد، خاطرنشان کرد: عده ای تصور کردند که ممنوعیت ترددهای غیر ضروری و با پلاک های غیر بومی پس از دوازدهم و سیزدهم فروردین به پایان رسید درحالیکه این مصوبه تا اطلاع ثانوی پابرجاست.

رییس پلیس راهور اصفهان با اشاره به اینکه برخورد جدی با ترددهای غیر ضروری برای پنجشنبه و جمعه این هفته نیز در دستور کار قرار دارد، توضیح داد: ممنوعیت تردد پلاک غیر بومی و غیر ضروری مشمول شهرستان های داخل استان نیز می شود مگر آنکه فردی مجوز تردد قانونی داشته باشد.

وی با اشاره به برخورد با دور دور کردن خودروها در برخی از خیابان ها و محله های اصفهان، تصریح کرد: از بیست و هشتم اسفند گذشته تا کنون حدود ۱۰۹ خودرو به دلیل دور دور کردن شبانه و ۳۴ دستگاه موتور سیکلت به دلیل تردد غیر ضروری توقیف شدند.

محمدی با بیان اینکه تاکید پلیس راهور بر این است که فردی به نا حق جریمه نشود، خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد غیر ضرور مشمول موتور سیکلت ها نیز می شود.

وی با بیان اینکه طرح زوج و فرد از در منازل فقط برای کادر درمان و پزشکان و افراد دارای مجوز اعمال نمی شود، اظهار داشت: فهرست پزشکان و اعضای کادر درمانی باید پس از مهار کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پلیس راهور اعلام تا جریمه‌های احتمالی، اصلاح شود.

محمدی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح استثنایی وجود ندارد، اضافه کرد: باید سرویس حمل و نقل عمومی برای خدمات رسانی به مردم و افرادی که ناچار به بیرون رفتن هستند مانند کارمندان فعال باشد.

کاهش ۲۷ درصدی جان باختگان تصادف‌های شهری در اصفهان

رییس پلیس راهور اصفهان همچنین از کاهش ۲۷ درصدی جان باختگان تصادف‌های شهری در استان اصفهان در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد مجروحان نیز ۴۱ درصد و تعداد تصادف های خسارتی ۶۱ درصد کاهش یافت.

وی بدون اشاره به تعداد جان باختگان، افزود: در ۲ هفته نخست امسال پنج جان باخته بر اثر تصادف رانندگی در کلانشهر اصفهان داشتیم.

طرح نوروزی از بیست و هشتم اسفند تا پانزدهم فروردین اجرا شد.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و  جان باختگان کرونا به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.