محمدرضا انصافداران عصر پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا اعلام کرد: تفاهم‌نامه ارایه خدمات مشاوره‌ای و وکالتی به جامعه کارگری و کارفرمایی بین مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به عنوان مجری و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور منعقد گردید. 

وی افزود: هدف این تفاهم نامه ارایه خدمات مشاوره‌ای و وکالتی است و سعی شده با ایجاد بستر مناسب و تعیین چارچوب کلی، از ظرفیت علمی و اجرایی مرکز  وکلای قوه قضاییه در زمینه ارایه خدمات حقوقی و کارشناسی استفاده شود.

وی تصریح کرد: خدمات حقوقی و کارشناسی ارایه شده توسط وکلا و کارشناسان مرکز می تواند در جهت حل و فصل اختلافات و پیگیری پرونده های حقوقی و کیفری جامعه کارگران و کارفرمایان و خانواده آنها راهگشا باشد.

وی ادامه داد: بالابردن فرهنگ صلح و سازش و کمک به کاهش ورودی پرونده های قضایی مطابق مقررات، از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت حقوقی از کارگران و کارفرمایان و تشکل‌های مرتبط، بهره‌مندی از خدمات مشاوره در زمینه تنظیم اساسنامه‌ها و قراردادها، همکاری در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی در زمینه های حقوقی ،اقتصادی، تولیدی و مشارکت در برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدیران و اعضای جامعه کارگری و کارفرمایی و خانواده آنها، توسط وکلا و کارشناسان مرکز از جمله دیگر خدماتی است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

وی تصریح کرد: نظر به اینکه جامعه هدف این تفاهم نامه قشر عظیمی از شهروندان شریف و زحمتکش است. این تفاهم‌نامه می‌تواند در تحقق یکی از اهداف قوه قضاییه که همان کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و احقاق حقوق عموم افراد است موثر واقع شود و موجب بهره مندی کارگران و کارفرمایان از این خدمات گردد.

انصافداران با اشاره به اینکه مشاوره حقوقی، وکالت، استفاده از خدمات داوری در قراردادها و اختلافات و آموزش از موضوعات دیگر این تفاهم نامه است گفت: یکی از اهداف تاسیس مرکز وکلا قوه قضاییه ایجاد زمینه بهره مندی اقشار کم درآمد از خدمات حقوقی و وکالت و تسهیل دسترسی شهروندان به این خدمات است که این تفاهم نامه زمینه ساز گام مهمی در جهت تحقق هرچه بیشتر این رسالت مقدس است.

وی تاکید کرد: ستاد اجرایی این تفاهم نامه در استان در اواخر سال گذشته چندین مرتبه تشکیل جلسه داد و امید است با رفع مشکل بیماری کرونا و تعامل و همکاری نهادهای مرتبط با مرکز وکلا قوه قضاییه، با ابلاغ شیوه نامه اجرایی، این تفاهم‌نامه هرچه سریعتر اجرایی شود و منشاء خیر وبرکات فراوانی برای طرفین گردد.

بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ وکیل دادگستری در مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان فعالیت دارند.

اواخر آذر ماه سال گذشته، از استان اصفهان پنج هزار و ۸۶۱ نفر شامل ۲ هزار و ۷۴۹ زن و ۲ هزار و ۱۱۲ نفر مرد در آزمون وکالت این مرکز شرکت کردند که نتایج نهایی آن هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.