مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: مصرف بنزین در روزهای نوروز ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش ترددها بیش از ۵۴ درصد در این استان کاهش یافت.

حسین صادقیان افزود: مصرف بنزین در روز طبیعت یعنی سیزدهم فروردین نیز با توجه به ممنوعیت تردد، ۸۵ درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته کمتر شد.

وی همچنین با تاکید مجدد بر فعال بودن همه جایگاه‌های عرضه سوخت در استان گفت: حدود ۳۰۰ جایگاه پمپ بنزین و ۱۶۲ جایگاه سوخت سی ان جی با رعایت موارد بهداشتی و ایمنی و به صورت شبانه‌روزی فعال است.

صادقیان با بیان‌اینکه هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی یا کم کردن ساعت کار جایگاه‌های عرضه سوخت استان اصفهان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا وجود ندارد، تصریح کرد: این شرکت اقدام‌هایی برای تسهیل تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز جایگاه‌ها انجام می‌دهد. 
وی اضافه کرد: جایگاه‌داران سوخت با تامین دستکش یکبار مصرف و ضدعفونی‌کردن جایگاه ها به حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا کمک بسیاری می‌کنند.

رییس انجمن جایگاه‌داران سوخت اصفهان نیز پیش از این به ایرنا گفته بود: جایگاه‌داران در سال جدید با مشکلات زیادی از نظر درآمد و هزینه‌ بدلیل کاهش عواید ناشی از کاهش مصرف بنزین مواجه شدند اما همچنان با صددرصد ظرفیت خود برای خدمت‌رسانی به مردم فعال هستند.

پیمان کامران با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی فروش بنزین در ۲ هفته نخست سال جاری گفت: از طرف دیگر، جایگاه‌داران موظف به تامین و خرید دستکش یکبار مصرف و مواد ضد عفونی‌کننده با هزینه خودشان هستند.

وی تاکید کرد: کارگران جایگاه‌های سوخت نیز با توجه به فعال بودن ۲۴ ساعته این جایگاه‌ها در معرض خطر انتقال ویروس کرونا قرار دارند و نیاز به تقویت روحیه و حمایت انگیزشی دارند.

وزارت بهداشت روز سیزدهم فروردین اعلام کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر بطور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، سه هزار و ۳۶ نفر بدلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمار استانی ابتلا به این بیماری از چهارم فروردین اعلام نشده است.

حدود ۲۷۰ جایگاه سوخت و ۱۷ پمپ بنزین تک سکو و ۱۶۱ جایگاه سی‌.ان‌.جی در استان اصفهان وجود دارد و بر اساس آمار سال ۹۸ روزانه حدود چهار میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و نزدیک به ۲ میلیون لیتر بنزین معمولی در این استان مصرف می‌شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.