جلیل نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس طی مدت یاد شده نظارت ها بر عرضه نشدن قلیان ۵۶۶ مورد و مکان هایی از قبیل ترمینال و راه آهن نیز ۱۶۲ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: طی همین مدت ۸۱۶ مورد نظارت بر تالارها و رستوران های استان و بازدید از روند گندزدایی اماکن نیز پنج هزارو ۴۱۱ مورد انجام شده است.

این مسؤول به بازدیدهای انجام گرفته از بازارهای روز، دستفروشان سطح شهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و با همکاری کارشناسان امر ۲۱۵ مورد بازدید از این مکان ها با هدف پیشگیری از بیماری کرونا انجام شده است.

وی یکی از عوامل شیوع گسترده بیماری کرونا را حضور افراد در تجمعات عنوان کرد و گفت: بر این مبنا ۹۱۱ مورد از فعالیت‌های تجمعی بازدید شده و علاوه بر آن دستورالعمل های اعلام شده به پمپ بنزین ها نیز مورد پایش قرار می‌گیرد. 

نصیری افزود: در این راستا تخلفات احتمالی پمپ بنزین ها به شرکت نفت و پخش فرآورده های نفتی استان اعلام و مکاتبات لازم انجام می‌گیرد تا از بروز مسائل احتمالی جلوگیری شود.  

نصیری نظارت قرنطینه خانگی را نیز ۱۴۱ مورد اعلام کرد و افزود: این اقدام توسط گزارش هایی شمار افراد بستری بیماریهای حاد و تنفسی بیمارستانی است که بر مبنای آن خانواده های این بیماران توسط تیم واکنش سریع و اعضای تیمی مراقبتی  شامل کارشناسان بیماری‌ها و بهداشت محیط در مناطق شهری و روستایی کنترل و تحت مراقبت های لازم قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری هم استانی ها در بکارگیری نکات و اطلاعیه های بهداشتی پیشگیری از کرونا می تواند به تحقق برنامه های ترسیم شده کمک فراوانی کند و این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۷ هزارو ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

در استان زنجان نیز تاکنون ۶۸ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.