جواد محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ادامه لیگ برتر در شرایط  بحران کرونا می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری را ورزش فوتبال بزند که اثرات آن سالها باقی بماند بنابراین باید در این مورد منطقی برخورد کرد که آیا ادامه این رقابت‌ها توجیهی دارد یا اینکه تعلیق شود و یا تعطیل که نیازمند دقت و تصمیم درست است.

وی با اشاره به این که تا اول ماه اردیبشهت فعالیت‌های ورزشی طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا تعطیل است، گفت:  اگر فرض بگیریم مسابقات لیگ برتر فوتبال در این تاریخ شروع شود تیمها از نظر علمی و فیزیولوژیکی سه تا چهار هفته نیاز دارند تا بدن‌سازی کنند تا به حدقل نیرو و توان عادی خود برگردند.

وی تصریح کرد: در ادامه  یک ماه  فرصت نیاز است تا شرایط مسابقه را  پیدا کنند که به اول خرداد می‌رسیم و بعد از این  حداقلیک ماه و نیم زمان نیاز است که بازی‌ها تمام شود که با این حساب در نیمه  ماه تیر لیگ تمام می‌شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به مشکلات و چالش‌های فراروی برگزاری لیگ بعدی بیان کرد: طبق قانون باید ۸۵ روز بین ۲ لیگ فاصله باشد و اگر لیگ بعدی در ماه مهرآغاز شود لطمه خواهد دید و دچار مشکل می‌شود.

وی به نقل و انتقالات بازیکنان اشاره و اضافه کرد: در این مورد نیاز به زمان است ولی به فرض اینکه این بازی‌ها را  اگر اول مهرماه شروع کنیم،  مسابقات جام جهانی و  بازی‌های ملی با توجه به اینکه فیفا بازی را شش ماه عقب انداخته است، وجود دارد و  ممکن است دوباره لیگ تعطیل شود و وارد آبان خواهیم شد که باز مشکل است.

محمدی با بیان اینکه مهمترین مساله سلامت بازیکنان است که این موضوع با آرامش خاطر آنان همراه است افزود:  اگر لیگ برتر در زمان یادشده شروع شود و یکی از تیم‌ها خدای نکرده بازیکنی که ناقل این بیماری است داشته باشد چه مشکل بزرگی فراروی فوتبال ما را خواهد گرفت، ۲ ماه تعطیل بودیم ، فاصله اجتماعی را رعایت کردیم و همه در خانه ماندیم مجدد یک فرد ناقل از نظر روحی و روانی  چرخه مسابقات را با چالش روبه رو می‌کند و اگر آرامش خاطر و امنیت روانی برای بازیکنان وجود نداشته باشد در عملکردشان  تاثیر می‌گذارد.

وی در ادامه با اشاره به  چالش‌های فراروی ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال افزود: این موضوع باعث می‌شود آمار مصدومیت‌ها بالا رود و ادامه لیگ به فوتبال ما لطمه‌های جبرناپذیری را وارد کند تا اینکه تا ساهال نشود آن را جمع کرد.

محمدی تصریح کرد: اهمیت جلوگیری از انتشار یروس کرونا باعث شد تا کمیته بین‌المللی المپیک این رویداد جهانی را یک سال به تاخیر بیندازد، بازی‌های مقدماتی جام جهانی شش ماه و جام ملت های اروپا یک سال عقب بیفتد، پس ما در این زمینه باید تصیمی منطقی بگیریم چون سلامتی اولویت است.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان به دستمزد بازیکنان اشاره کرد و افزود: این موضوع نکته مهمی است چون بازیکنان، کادر فنی ، خدمات، مربیان و همه بخش‌های مرتبط شغل دیگری ندارند و چرخش زندگی آنها از طریق فعالیت فوتبال است به به طور قطع نیازمند یک تصمیم واحد است که دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: در این زمینه فیفا و ای اف سی در حال تهیه دستورالعمل‌های  هماهنگ و واحدی هستند تا مشکلی به وجود نیاید و طبق این دستورالعمل واحد همه باشگاه‌ها عمل خواهند کرد.

محمدی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدام‌های باشگاه ذوب‌آهن در شرایط کرونا اظهارداشت: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و آیین نامه‌هایی که ابلاغ شد  فعالیت‌ها و تمرینات تیم‌های این باشگاه صد در صد تعطیل شد و به صورت انفرادی  ورزشکاران در خانه خود فعالیت‌های بدنی را طبق دستورالعمل مربیان، انجام می دهند وروزانه از طریق فضای مجازی گزارش آن برای مربیان ارسال می‌کنند.

وی تصریح کرد: در باشگاه ذوب‌آهن به صورت جمعی و تیمی هیچ‌گونه فعالیتی در هیچ رشته ورزشی صورت نمی‌گیرد وحداقل کاری که می‌توان اکنون انجام داد به همین شکل است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه همه مسئولان ورزشی و باشگاه‌ها عمل به دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌هایی ستاد ملی مقابله با کرونا است افزود: ورزشکاران که بر سایر اقشار جامعه تاثیرگذاری اجتماعی دارند از مردم بخواهند به آن وفاق و همدلی که برای در خانه ماندن ایجاد شد عمل کنند تا از این روزهای سخت عبور کنیم و کرونا را شکست دهیم.

محمدی گفت:  ورزشکاران همانند مردم، برای حفظ سلامت جسمانی خود توصیه‌ها و تمریناتی را که در خانه می‌تواند انجام دهد را به صورت منظم اجرا کنند تا از فعالیت‌های جسمانی و ورزشی دور نمانند و مشکلاتی برای آنها بوجود نیاید.

وی با قدردانی از فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی برای ایجاد وفاق و همدلی که در شرایط کرونا برای در خانه ماندن اظهارداشت: از سد کرونا عبور می‌کنیم و با صبر و تحمل این مخاطره هم پشت سر می‌گذارنیم.

وی تصریح کرد: فوتبال یک پدیده اجتماعی است که باعث شادابی، سلامتی و لذت بردن مردم از آن می‌شود و اگر این لذت بخواهد سلامتی را به خطر بیندازد ارزش ندارد چون سلامتی اولویت نخست افراد جامعه است و باید در این زمینه حساب شده رفتار کنیم  که باعث بروز مشکل نشود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یازدهم فروردین امسال اعلام کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۲ هزار و ۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر  دست‌کم ۹۰۰ بیمار در بیمارستان‌های مرجع مقابله با کرونا و بخش‌های کرونای سایر بیمارستان‌های استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند، اظهارداشت: ۱۷۶ تَن از این بیماران در شرایط سخت بسر می برند و در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.
          

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.