سرهنگ مرتضی عمومهدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به به‌کارگیری سامانه‌های مرتبط با موضوع غربالگری بیان کرد: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی دیگر از اقدام‌ها بوده است که با ظرفیت ۳۲ تخت‌خواب و بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی و اتاق عمل به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به برعهده گرفتن بخش مراقبت از بیماران تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: ۴۰ پرستار، پزشک، بهورز و بهیار در این مجموعه مشغول هستند و تعدادی از این افراد برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان به بیمارستان شهید بهشتی مامور شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان، به برپایی ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهرها و روستاهای منطقه اشاره کرد و ادامه داد: تورهای ایست و کنترل بهداشتی و ایستگاه‌های سلامت نقش بسزایی در زمینه اطلاع‌رسانی ایفا کردند.

وی در مورد تامین نیروی تخصصی مورد نیاز در بیمارستان‌های منطقه کاشان اظهارداشت: این مهم از سوی جامعه بسیج پزشکان شهرستان کاشان محقق شد، به صورتی که ۱۵۰ نفر از افراد دارای تخصص‌های مختلف در قسمت‌های گوناگون به‌کارگرفته شدند.

عمومهدی، با اشاره به آموزش نیروهای داوطلب حضور در بخش درمان افزود: ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و خاص شهرستان کاشان نیز از دیگر اقدام‌ها بود که مجموعه گروه نهم، پهباد کاشان، پایگاه های بسیج با مشارکت هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و سایر مجموعه‌ها پای کار آمدند و ضدعفونی نقاط مختلف به صورت تخصصی در دستور کار قرار گرفت به صورتی که خودروهای جنگ نوین هوافضا در این زمینه کمک‌های شایانی داشتند.

وی همچنین از راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک خبر داد و گفت: لباس‌های بهداشتی مورد نیاز بیمارستان شهید بهشتی کاشان نیز از سوی بسیج خواهران در این کارگاه‌ها تولید شد و در اختیار آنان قرار گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از اقدام‌های صورت گرفته از سوی عوامل بسیج، اشراف اطلاعاتی روی بازار و مسایل مربوط به ویروس کرونا بود که با همکاری دادستانی و اداره صمت، با متخلفان برخوردهای لازم صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه پاسدار انقلاب اسلامی در هر شرایطی خود را فدایی اسلام، نظام، انقلاب و مردم می داند، تاکید کرد: پاسدار در هر شرایطی کوشش می‌کند برای نظام و انقلاب اسلامی گام بردارد و در راستای هدف‌های انقلاب با همه وجود به مردم خدمت کند که این خدمت به این مرز و بوم محدود نمی‌شود.

عمومهدی، دفاع پاسداران انقلاب اسلامی از مظلومان و ایستادگی در برابر ظالمان را یادآور شد و اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین برای کمک به دولت اعلام آمادگی کردند و از آنجا که مبارزه با ویروس کرونا امری تخصصی است، همه اقدام‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شد.

وی اظهارداشت: اقدام‌های ناحیه مقاومت بسیج کاشان در بیش از یک ماه گذشته با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوده است و با دریافت مشاوره از یکی از معاونت‌های این دانشگاه کوشش کرد تا اقدام‌های خود را به بهترین نحو انجام دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان همچنین با تبریک مناسبت‌های پیش‌رو در ماه قمری شعبان گفت: امید است با توجه به اتفاق‌های اخیر و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مشکلات پیش آمده غلبه کرده و از آن عبور کنیم.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۹۰ درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ۷۱۲ نفر و شمار متوفیان ۹۸ مورد بوده است و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مشکوک و مبتلا نیز از بیمارستان‌های این منطقه تاکنون ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.