ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در کاشان روز شنبه در اطلاعیه‌ای با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا و حسب مصوبات ستاد استانی اعلام کرده است: تردد کلیه خودروها جز خودروهای عمومی، خدمات‌رسان، امدادی و انتظامی روز ۱۳ فروردین در سطح شهرستان ممنوع می‌باشد.

این اطلاعیه تاکید کرده است: برای قطع زنجیره انتقال حضور شهروندان در پارک‌ها، باغ‌ها، نقاط تفرجگاهی، مرکزهای گردشگری و سایر مکان‌های اجتماع نیز روز ۱۳ فروردین‌ماه ممنوع است.

ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در کاشان در ادامه از شهروندان درخواست کرده است، برای حفظ سلامتی خود و دیگر افراد جامعه در اجرای این طرح همکاری کنند.

این اطلاعیه همچنین تصریح کرده است: با هر گونه تخلف و تمرد از اجرای موارد فوق برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۹۰ درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ۷۱۲ نفر و شمار متوفیان ۹۸ مورد بوده است و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مشکوک و مبتلا نیز از بیمارستان‌های این منطقه تاکنون ترخیص شدند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چند روز گذشته آمار تفکیکی مبتلایان به کرونا را در استان اصفهان و از جمله منطقه کاشان اعلام نکرده است. 

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.