نقشه‌های  اداره کل هواشناسی استان بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار از امروز تا اواسط هفته بر روی استان اصفهان است و بر این اساس طی این مدت در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی به‌صورت افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبت شدید و رگبار و رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی استان  وجود دارد و احتمال تگرگ در مناطق مستعد نیز پیش‌بینی می شود.

 بارش‌ها در ساعت بعدازظهر و اوایل شب و شدت فعالیت سامانه روز شنبه، در بیشتر مناطق استان به ویژه غرب و جنوب استان و  روز یکشنبه در مناطق جنوب، شرق،  شمال و مرکز استان خواهد بود. در ارتفاعات غربی استان بارش بصورت برف خواهد بود

دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان  تغییر محسوسی نخواهد داشت.

همچنین کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان در مورد وضعیت کیفی هوای این استان به ایرنا گفت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان امروز در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل امروز با میانگین 68 در وضعیت سالم ثبت شد.

محمود مزارع در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد 61 (AQI)  سالم، خیابان استانداری 72 سالم و خیابان دانشگاه 72 سالم و بزرگراه خرازی 56 در وضعیت سالم ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.