بنابرگزارش مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ،کلانشهر اصفهان اول اسفند سال جاری تاکنون را با ۱۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را  سپری کرد و  فقط یک روز هوای پاک داشت.

میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تا ساعت ۱۱ پیش از ظهر امروز با میانگین ۱۰۳ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمد آباد ۱۳۳ (AQI)  ناسالم برای گروه‌های حساس، خیابان استانداری۸۱ سالم و بزرگراه خرازی۹۱ در وضعیت نزدیک به ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

همچنین بر پایه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نقشه های هواشناسی بیانگر جو ناپایدار تا اواسط امروز در سطح استان می باشد و از چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار مجددا شاهد رگبار و رعدوبرق خواهیم بود

دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.