به لطف بارش های بهاری؛ کلانشهر اصفهان  در ۶ روز ابتدایی سال جدید هوای سالم و پاک را سپری کرد.

   پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیانگر استقرار سامانه ناپایدار از امروز تا اواسط هفته آینده  بر روی استان است که  بر این اساس امروز در اکثر مناطق   آسمان نیمه ابری تا  ابری و وزش باد و بارش های پراکنده به ویژه در مناطق شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

فردا با تقویت سامانه رگبار و رعد و برق و گاهی وزش تااندازه ای شدید به ویژه در نیمه غربی استان روی داده و نیز دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق  یک تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت.

همچنین کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان امروز در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل تا  ساعت ۱۴ امروز با میانگین ۷۹ در وضعیت سالم ثبت شد.

محمود مزارع در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد ۴۷ (AQI)  پاک، خیابان استانداری ۱۲۴ نا سالم برای گروه‌های حساس و خیابان دانشگاه ۹۰ سالم و بزرگراه خرازی ۵۴ در وضعیت سالم ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.