منصور شیشه‌فروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این اکیپ‌ها با هدف انجام اقداماتی برای کنترل سیلاب و امدادرسانی در صورت بروز هرگونه مخاطره‌ای با مشارکت شهرداری ها، دهیاری، فرمانداری، هلال احمر، راهدارخانه‌ها و راهداری تشکیل شدند.

وی با بیان اینکه بیشتر مناطق استان بویژه در غرب، جنوب و شمال در حالت آماده باش هستند، ادامه داد: از آنجا که احتمال "بارش‌های حدی" تا پایان هفته در استان وجود دارد، بر همین اساس اقداماتی برای کاهش هرچه بیشتر مخاطرات انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به اطلاع رسانی آنلاین بحران‌ها در این استان اشاره و تصریح کرد: بر همین اساس اقدامات مقابله و کنترل سیلاب با سرعت بیشتری انجام می‌شود و در کاهش خسارات و تلفات نقش بسزایی خواهد داشت.

شیشه‌فروش با اشاره به اقدامات مرتبط با رودخانه‌ها در سطح استان در یک سال اخیر برای کاهش احتمال وقوع سیلاب، خاطرنشان کرد: آزادسازی ۴۵۰ هکتار از حریم زاینده‌رود و ۲۳۰ هکتار از سایر رودخانه‌های فصلی استان کمک شایانی به این امر کرده است.

وی دیواره سازی به طول ۷۰ کیلومتر و ساماندهی رودخانه‌ها به طول ۱۴۰ کیلومتر را از دیگر فعالیت‌های مرتبط دانست که بویژه با مشارکت آب منطقه‌ای و صنف کشاورزان در یک سال گذشته انجام شده و اثرات مفید آن هم اکنون در مهار بهتر سیلاب ها مشخص می‌شود.

کارشناسان این روزها درباره خطر وقوع سیل هشدار می‌دهند و در این میان خاطرات تلخ سیلاب‌های ابتدای سال، بار دیگر نگرانی در این پیوند را دو چندان کرد، از این رو شهرستان‌های استان بیشتر در غرب و جنوب اصفهان برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.