شهرام موحدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: البته احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق کیسه پلاستیک آلوده و امکان اینکه فرد فروشنده مبتلا به ویروس باشد، وجود دارد.

وی با تکذیب شایعه واردات ماهی قرمز از چین تاکید کرد: اصفهان صادر کننده ماهی قرمز به خاورمیانه است و هیچ نیازی به واردات ماهی قرمز از چین و دیگر کشورها ندارد و این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان یادآور شد: صادرات ماهی قرمز و زینتی از استان به کشورهای ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، آذربایجان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شده است.

به گفته وی این استان با تولید ۷۵ میلیون قطعه ماهی قرمز زینتی رتبه اول کشور را در بین استان‌های مختلف به خود اختصاص داده است.

موحدی تصریح کرد: ۴۰ درصد تولید ماهیان قرمز و زینتی کشور سهم اصفهان است و استانهای دوم و سوم (گیلان و تهران) با فاصله زیادی از ما قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی از این استان صادر شد، بیان کرد: اصفهان از ظرفیت ویژه‌ای در تولید ماهی قرمز و زینتی برخوردار است و صادر کننده اینگونه ماهی به کشورهای خاورمیانه و سایر استانهای کشوراست. 

ماهی قرمز از مراکز معتبر و مجاز خریداری شود

موحدی با اشاره به مزایای بسیار فراوان آبزیان زینتی از لحاظ روحی و روانی، تصریح کرد: مردم بمنظور رعایت موارد بهداشتی و توجه به سلامت خود برای تهیه ماهی قرمز ایام نوروز به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنند.

وی اضافه کرد:ماهی باید دارای ظاهری سالم، تحرک و جنب و جوش مناسب و شنای متعادل باشد، البته این موارد مربوط به سلامت ماهی است و ارتباطی با کرونا ویروس ندارد.

 نگاه به حوزه سلامت استان باید همه جانبه باشد

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: نگاه به حوزه سلامت استان باید همه جانبه باشد زیرا افراد بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند و امروز در صورتیکه فعالیت‌ها و خدمات دامپزشکی به  بهترین شکل انجام نشده بود، همزمان با شیوع ویروس کرونا با مسائل و مشکلات متعددی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه تامین مواد پروتئینی حیوانی بهداشتی وظیفه دامپزشکی است تصریح کرد: امروز مرغ، تخم مرغ، گوشت، ماهی و میگو بهداشتی به وفور در بازار وجود دارد و در دسترس همه است.

موحدی با اشاره به کمبود ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در جامعه اظهارداشت: در صورتیکه مرغ، تخم مرغ، گوشت و میگو هم در بازار وجود نداشت فاجعه چند برابر بود.

وی بیان کرد: این خدمات دامپزشکی به خوبی انجام شده و نباید از چشم خبرنگاران ومردم دور باشد اما تا زمانی که امکانات در جامعه وجود دارد کسی به آن توجهی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.