سرهنگ دوم پاسدار محمد حسین الیاسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقلام اهدایی منتخب مردم شهرستانهای نایین و خور و بیابانک است که بسته‌بندی و توزیع آن توسط بسیجیان انجام شده است.

وی تصریح کرد: این اقلام بین بانکها و صنوفی چون آرایشگران، نانوایی‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاههای کفش و پوشاک، خیاطی ها و دیگر صنوف توزیع شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه سلامت در شهرستان افزود: این طرح در پنج نقطه شهرستان با همکاری بسیج، ناجا، شبکه بهداشت و همچنین هلال احمر در حال برگزاری است.

الیاسی ادامه داد: در این راستا تمامی سواری‌های عبوری، مسافران و رانندگان پایش سلامت می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خور و بیابانک از اهدای ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال به افراد کم برخوردار و خسارت دیده بر اثر شیوع کرونا خبر داد و گفت: این بسته‌ها به افرادی اهدا شده که به دنبال سرایت بیماری کرونا، شغل خود را از دست داده‌اند که شامل برنج، روغن، رب گوجه و ماکارونی است.

وی با اشاره به طرح بلوک بندی شهرستان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم طی تفاهم نامه ای بین ناحیه مقاومت بسیج و شبکه بهداشت به ۳۳ بلوک پانصد نفری تقسیم شد که در هر بلوک یک کارگروه متشکل از امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج، معتمدین، اعضای شورا و دهیار، بهورز وظیفه پشتیبانی از تیم را برعهده دارند.

الیاسی مردمی کردن و استفاده از توان و ظرفیت خود شهرستان را مهم بیان کرد و گفت: ضد عفونی معابر، آموزش و آگاه سازی شهروندان، برپایی ایستگاه سلامت و پایش مسافران و رانندگان، مقابله با احتکار و گران فروشی، استفاده از کمک خیرین برای خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی، دوخت ماسک توسط بسیج جامعه زنان و توزیع بسته های معیشتی بین اقشار آسیب پذیر  ازاهداف  اجرای این طرح است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خور و بیابانک اظهار امیدواری کرد با مشارکت و بسیج همگانی بتوانیم در کوتاه‌ ترین زمان این بیماری را مهار کنیم.

الیاسی با اشاره به ضد عفونی معابر و اماکن عمومی شهرستان گفت: معابر سه شهر خور، جندق و فرخی و تمامی روستاهای بخش مرکزی طی چند مرحله با هدف پیشگیری ازانتشار ویروس کرونا توسط بسیجیان این شهرستان ضدعفونی شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خور و بیابانک با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر مردم برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا رعایت کامل بهداشت فردی و عمومی و ماندن در خانه، بهترین راهکار برای مقابله با این کرونا بیان کرد و از شهروندان خواست برای مهار این بیماری، دستورالعمل های کارشناسان را جدی گرفته و به آن عمل کنند.

شهرستان خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.