داریوش کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: پایگاه‌های مذکور از خودرو نجات و مجموعه(سِت) نجات و امدادی بی بهره‌اند و نیاز است که برای بهبود در امدادرسانی این نقیصه رفع شود.

وی اضافه کرد: خرید هر مجموعه لوازم و تجهیزات امداد و نجات به دست کم هشت میلیارد ریال نیاز دارد و خرید ۱۲ مجموعه به تامین حدود یک صد میلیارد ریال اعتبار وابسته است و متاسفانه این میزان اعتبار تامین نشده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این که ایران جزو کشورهای بلاخیز در جهان به شمار می‌رود، تصریح کرد: با توجه به این که اصفهان در مرکز کشور قرار دارد، بسیاری از مسافران از این استان عبور می‌کنند، بنابراین لازم است که وضعیت امدادرسانی در این منطقه به خصوص در سوانج جاده‌ای ارتقا پیدا کند که مستلزم برخورداری از لوازم مورد نیاز است.

کریمی امدادرسانی مفید و فراگیر را متاثر از تامین سخت افزار مورد نیاز دانست و افزود: خارجی بودن لوازم مذکور باعث می‌شود که نتوانیم به موقع و براحتی آن‌ها را خریداری کنیم، زیرا نوسانات ارز بر قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اهمیت بهبود مهارت‌های امدادی و ارتقای توانمندی امدادگران خاطرنشان کرد: هم‌زمان با افزایش بارندگی‌ها عملیات امداد و نجات هلال احمر بویژه در مناطق کوهستانی بیشتر می‌شود و در این ارتباط دوره‌های بازآموزی برای امدادگران و داوطلبان نیز افزایش پیدا می‌کند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان به آغاز طرح زمستانه این نهاد طی روزهای پیش رو در ماه آذر اشاره و تصریح کرد: در این ایام پایگاه‌های موقت هلال احمر بیشتر می‌شود تا امدادرسانی به حادثه دیدگان در وسعت و با سرعت بیشتری انجام گیرد.

ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان به شمار می‌رود و این بلایای طبیعی و پدافند غیرعامل را باید از موضوع‌های اصلی در زندگی کنونی قلمداد کرد.
۴۳ بلای طبیعی و انسان‌ساز در جهان شناخته شده که ۳۵ مورد آن در ایران رخ می‌دهد.

بیش از چهار هزار امدادگر و نجاتگر، عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.