مجید بیکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تامین ماسک یک کارگاه تولیدی با تایید شبکه بهداشت اکنون در شهرستان فعالیت می‌کند و همچنین یک کارگاه دیگر به زودی نسبت به دوخت ماسک اقدام خواهد کرد.

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان نهبندان تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور از مردم و میهمانان استدعا داریم ایام عید امسال به این شهرستان سفر نکنند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در شهرستان مثبت نشده است که با رعایت شهروندان و مردم امید است این شرایط پایدار بماند.

فرماندار نهبندان ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌های شهرستان نهبندان پاسخگوی حجم زیاد مراجعه بیماران نیست لذا در صورت سرایت و شیوع کرونا و تشدید آن، مجموعه شهرستان، مردم و مسافران با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهند شد.

وی اظهار داشت: از شهروندان نهبندانی که در سایر نقاط استان نیز ساکن هستند درخواست داریم امسال به زادگاه خود مراجعه نکنند و در منطقه‌ای که اکنون حضور دارند قرنطینه خانگی شوند.

بیکی با بیان اینکه دهیاران مامور تماس به همشهریان خارج شهرستان شده‌اند عنوان کرد: به تمامی دهیاری‌ها اعلام شده که اگر افرادی به روستا مراجعه کردند مراتب به خانه‌های بهداشت اعلام شود تا این افراد غربالگری شوند.

وی یادآور شد: همچنین به دهیاران تاکید شد به تمام شهروندانی روستایی که ساکن شهر هستند تماس گرفته و بخواهد به روستا نروند.

وی گفت: به منظور مقابله با شیوع کرونا در نهبندان، توقف اتوبوس‌ها در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان محدود می‌شود. 

فرماندار نهبدان افزود: در حال حاضر ۲ نقطه برای توقف اتوبوس‌هایی که روزانه در شهرستان تردد دارند مشخص شده است علاوه بر این اتوبوس‌ها در سایر نقاط حق توقف ندارند.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری و پایش مسافران عبوری در سه معبر شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح از ۲۰ اسفند ماه تا اطلاع ثانوی در دو محور پرتردد شامل محور زاهدان (مسجد حضرت ابوالفضل) و محور زابل در مبدا ورودی بندان در حال انجام است.

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان نهبندان اظهار داشت: با استقرار تیم‌های بهداشتی، هلال احمر و  پلیس راه، طرح پایش و غربالگری مسافران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با چهار نقطه ورودی از استان‌های دیگر به خراسان جنوبی اجرا می‌شود ادامه داد: در محور شهداد یک تیم در چاهداشی نهبندان مستقر شده است و مسافرانی که از سمت یزد، کرمان و اصفهان تردد دارند غربالگری می‌شوند.

بیکی عنوان کرد: در این طرح از ادامه سفر افراد دارای علائم حاد ممانعت و این افراد یا به مراکز بهداشتی داخل استان ارجاع و یا به استان مبدا برگشت داده می‌شوند.

وی تنها راه مقابله با ویروس کرونا را قطع زنجیره شیوع آن عنوان کرد و گفت: از مردم فهیم درخواست داریم برای حفظ این وضعیت و سفید بودن منطقه نهایت همکاری را داشته باشند.

بیکی تاکید کرد: مشارکت مردم بخش مهم مقابله با این ویروس است و آن هم با ماندن در منزل، که امید است شهروندان و سایر مردم نسبت به این موضوع حساسیت و جدیت بیشتری داشته باشند.

ویروس کرونا که به ۳۱ استان کشور سرایت کرده، براساس آخرین آمار رسمی، ۷۸ بیمار مبتلا و ۶ فوتی در خراسان جنوبی داشته است.

۹ شهرستان از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی تاکنون درگیر با کرونا شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.