به گزارش خبرنگار مهر، منصور کمالی عصر یکشنبه در جلسه بررسی پیشگیری از ویروس کرونا در محل فرماندار خوانسار اظهار داشت: هرگونه تجمع غیر ضروری از جمله مراسم‌های عروسی، ختم، نماز جماعت در خوانسار  ممنوع است.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه با هر گونه شایعه پراکنی و ایجاد جو روانی که موجب استرس و نگرانی مردم شود باید برخورد قانونی شود، گفت: بیمارستان‌ها موظف به پذیرش بیماران هستند.

کمالی افزود: ضدعفونی خیابان و معابر شهر به گونه‌ای انجام شود که موجب خشک شدن درختان نشود.

وی با بیان اینکه برخی شبکه‌های اجتماعی ویروس کرونا را دست آویزی برای شوخی و مزاح خود قرار داده اند ویروس کرونا را نباید شوخی گرفت، گفت: هر گونه اقدامات لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.

فرماندار خوانسار تأکید کرد: قرنطینه یعنی دور تا دور شهر را بستن و ورود هر گونه شخص و یا هر کالایی به شهر ممنوع شدن است؛ از طرفی قرنطینه شهر با مصوبات استانی نیاز دارد.

کمالی تصریح کرد: در این موقعیت بحران همه دستگاها و مردم با یکدیگر همکاری لازم را انجام دهند تا از این بحران عبور کنیم، رسانه‌ها شفاف سازی کنند و مردم اخبار را از طریق رسانه‌های معتبر و از بیان فرماندار و روابط عمومی شبکه بهداشت درمان جویا شوند.

وی با تأکید براینکه اپراتورهای پمپ بنزین شهرستان موظف به سرویس دهی به خودروها هستند، افزود: با رعایت موارد بهداشتی و ماندن در خانه امکان نفوذ این ویروس به انسان وجود ندارد.

ویروس کرونا را شوخی نگیرید

در ادامه محمدصادق فیاضی مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار اظهار کرد: راه مقابله با ویروس کرونا رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه خانگی و تردد نداشتن غیر ضروری در امکان عمومی است.

وی با بیان اینکه سخن از انتشار یک ویروس فاجعه آور در جامعه است، تأکید کرد: زمانی که مهمترین مراسم مذهبی کشور (نماز جمعه) تعطیل می‌شود مردم بدون رو درباستی رفت و آمدهای خانوادگی را کنار بگذارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار با بیان اینکه نباید پیشگیری از ویروس کرونا به شوخی و مسخره گرفت، گفت: شبکه بهداشت و درمان نیاز به کمک مالی برای خرید تجهیزات دارد تا بدون آسیب به مردم خدمات رسانی انجام شود، بستری شدن بیمار کرونایی برای بیمارستان هزینه بردار است.

فیاضی تصریح کرد: در حالی که هشداردر جهت مقابله با ویروس کرونا از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود اما برخی هنوز قضیه را جدی نگرفته اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.