محمدرضا مشایخی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونای شهرستان میانه با بیان اینکه اولویت اول ما در شهرستان مدیریت شیوع بیماری کروناست عدم اجرای صحیح و به موقع را سبب تحت الشعاع قرار گرفتن تمامی اقدامات انجام شده خواند.

وی اضافه کرد: تا اعلام ستاد ملی و قطع شدن زنجیره شیوع، مدیریت مجدانه موضوع در دستور کار قرار دارد و باید با جدیت و شدت بیشتر به این وظیفه عمل کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح سبب سیر صعودی ابتلا به بیماری در کمترین زمان خواهد بود به ضرورت تجهیز ساختمان نزدیک بیمارستان خاتم برای قرنطینه چند روزه بهبودیافتگان در جهت عدم ورود دوباره آنها به چرخه ابتلا و انتشار بیماری تاکید کرد.

فرماندار میانه در ادامه با اشاره به ضرورت فعال بودن مکانهایی مثل راه آهن، ناوگان حمل و نقل عمومی، غسالخانه، کشتارگاه، میدان دواب، نانوایی ها، جایگاههای سوخت، فروشگاههای زنجیره ای، هایپرمارکت ها و سوپرمارکت ها بنا بر نیاز مردم، بر ضدعفونی این مکانها بویژه راه آهن و قطار، نظارت بر رعایت موارد بهداشتی در این مکانها، موظف کردن مامورین جایگاهها به زدن سوخت برای خودروها، جمع آوری دست فروشان از خیابانها یا در صورت نیاز رعایت فاصله آنها از همدیگر، جلوگیری از تردد خودروهایی با پلاک غیر شهرستان و بازگرداندن آنها به شهرهای خود تاکید کرد.

مشایخی همچنین کاهش ساعت اداری را منوط به تصمیم ستاد استانی خواند و افزود: دورکاری برخی از کارکنان، دورکردن افراد در معرض خطر، عدم تجمع کارکنان در یکجا از مواردی است که به جهت کاهش تجمع کارکنان و مرجوعین در دست اقدام است و از ادارات خدمات رسان نیز خواسته شده تا برخی از امور مراجعین را که ضرورت ندارد به بعد از ۱۵ فروردین موکول کنند.

فرماندار میانه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از سوی برخی سایتها و فضای مجازی را که درصدد عملیات روانی بر علیه نظام و مردم هستند را اقدامی ناپسند بویژه در این برهه حساس از زمان عنوان کرد و افزود: منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان برای ما فصل الخطاب بوده و نباید اجاز جولان به چنین افرادی در جامعه داده شود.

وی محدودیت کار آرایشگاهها، رستوران ها و کارگران عمرانی شرکتها، بنگاه های ماشین و املاک را از دیگر اقدامات ضروری برای مدیریت شیوع بیماری برشمرد و گفت: در خصوص اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای کادر درمان بیمارستان خاتم که در صف اول مقابله با بیماری قرار دارند کمبودی تا چند هفته آتی نداشته و در جهت تامین بیشتر نیز از طریق شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، مجتمع فولاد آذربایجان و خیرین و مردم اقدام لازم شده است تا شاهد استمرار خدمات رسانی هر چه بیشتر از سوی کادر درمان باشیم.

مشایخی به تامین دستگاه اکسیژن ساز از سوی خیرین و مجتمع فولاد آذربایجان و راه اندازی آن طی هفته جاری در بیمارستان برکت امام اشاره کرد و گفت: ۲ واحد تولیدی اقدام به تولید مواد ضدعفونی و ۲ گروه دیگر نیز اقدام به تولید ماسک در شهرستان کرده اند تا اقدامی در راستای کنترل و مقابله با شیوع کرونا باشد.

فرماندار میانه در پایان با تقدیر از خدمات کادر درمان، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و خیرین شهرستان تاکید کرد: آنچه سبب توفیق عمل ما در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا خواهد شد خودمراقبتی افراد، عدم اجتماع و تردد مردم در مکانهای عمومی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.