به گزارش خبرنگار مهر، بهروز کلیدری عصر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به مشکلات عمده کادر درمانی در کشور به دلیل شیوع کرونا و افزایش شدید ساعت‌های کاری، اظهار کرد: باید سیر اپیدمی را کند کرد تا مجموعه نظام درمانی بتواند سرویس بهتری به مردم ارائه دهند. هرکجا اپیدمی کنترل نشده عوارض آن و مرگ و میرها افزایش پیدا کرده است، کادر درمانی و نیروهای بیمارستانها همگی تحت فشار هستند و ما نگران و مراقب این هستیم که مجموعه درمانی دچار مشکلاتی از جمله ابتلا نشوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم بار نیروها در انجام وظایف‌شان را با به کارگیری همه نیروهای کم کنیم و بتوانند با انرژی و توان بهتری به وظایف خود عمل کنند.

نقاهتگاه ویژه کسانی است که امکان طی دوران پس از بهبود در خانه را نخواهند داشت

کلیدری پیرامون برپایی نقاهتگاه‌ها تصریح کرد: تخت‌هایی برای بیماران مرخص شده در نظر گرفته شده است و همچنین برای کنترل تخت‌های بیمارستانی، ممکن است برخی افراد مشکوک یا ترخیص شده نتوانند به دلایل مختلف در خانه بستری شوند، به همین دلیل برای عدم انتقال آنها به منزل انتقال به نقاهتگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برخی افراد نیاز به پرستار دارند و این موضوع برای برخی در خانه ممکن نیست به همین این نقاهتگاه‌ها در اصفهان در نظر گرفته شده است که دو نقطه کاملاً آماده شده است، یکی در شهر ابریشم با ظرفیت ۱۰۰۰ تخت و مجموعه ورزشگاه امین با ۷۰ تخت در نظر گرفته شده و از فردا بیمار گیری در این مراکز صورت خواهد گرفت و تدابیر پزشکی و درمانی لازم برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر حفظ انرژی و توانایی نیروهای درمانی برای زمانی که بیماری بیشتر شیوع پیدا کند، اظهار کرد: استراتژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای در نظر گرفتن ییمارستان‌های خورشید، عیسی بن مریم و امین بسیار دقیق و صحیح بود و مانع فرسودگی پرسنل دیگر بیمارستان‌ها می‌شود، بیمارستان الزهرا مجموعه‌ای است که بیماران بسیاری به آن مراجعه دارد و ما با در نظر گرفتن این مسأله فعلاً بیمارستان الزهرا را برای بستری کرونا در نظر نگرفته.ایم.

کلیدری با بیان اینکه در صورت همکاری مردم تا پایان فروردین کرونا از میان خواهد رفت، گفت: اگر همکاری مردم نباشد و مردم به رعایت اصول و نکات بهداشتی و مراقبتی توجه نکنند حتی ممکن است تا تابستان درگیر کرونا باشیم و باید مردم در این زمینه با کادر درمانی همراهی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.