استاندار: غربالگری در ورودی شهرهای استان اصفهان انجام می‌شود

استاندار اصفهان گفت: پیگیری و اجرای غربالگری در ورودی شهرهای استان و به ویژه کلانشهر اصفهان و کاشان به ریاست معاون عمرانی استانداری و با همکاری هلال احمر، بسیج و راهور برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

عباس رضایی در نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استانداری افزود: پس از غربالگری افراد مشکوک به مراکز درمانی هدایت یا از ورود افراد غیر بومی که به دلایل غیر ضروری به استان سفر کردند، جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: ضد عفونی کردن بانکها و مراکز اداری استان به صورت مستمر و جدی دنبال خواهد شد و بسیج ادارات نظارت بر این مساله را دنبال  می‌کند.

مردم از خرید تنقلات و دانه‌های حجیم شده فله‌ای خودداری کنند

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: مردم باید از خرید تنقلات و دانه‌های حجیم شده به‌صورت فله‌ای خودداری کنند زیرا این مواد می‌توانند منشا انتشار ویروس کرونا باشند.

غلامحسین شفیعی افزود: مردم به هیچ وجه مواد خوراکی فله‌ای مانند انواع تنقلات و دانه‌های حجیم شده از جمله ذرت، چیپس و پفک هندی خریداری نکنند زیرا مشخص نیست که این مواد چگونه تهیه شده است و احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق آنها وجود دارد.

وی به مردم توصیه کرد که این مواد را فقط به صورت بسته‌بندی شده و با نشان استاندارد خریداری کنند و اظهار داشت: متاسفانه این قبیل مواد به صورت فله‌ای در برخی فروشگاه ها وجود دارد و اداره کل استاندارد استان اصفهان نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌کند.

تشکل‌های دانشجویی اصفهان خواهان رفع فیلتر تلگرام شدند

شماری از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان خواهان رفع فیلتر از شبکه پیام‌رسان تلگرام با توجه به اهمیت آموزش عمومی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شدند.

تشکل‌های دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان، انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان و انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان روز شنبه با ارسال نامه‌ای به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار رفع فیلتر تلگرام با توجه به شیوع بیماری کرونا شدند.

در این نامه آمده است: " این روزها که در کشور با شیوع رو به رشد ویروس کورونا (کووید-۱۹) مواجهیم، اهمیت آموزش عمومی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها بیش از پیش افزایش یافته است. با توجه به اینکه در زمان حاضر پیام‌رسان‌های مجازی و در صدر آنها تلگرام، گسترده‌ترین شبکه ارتباطی در ایران است معتقدیم با رفع فیلتر تلگرام علاوه بر تسهیل روند آگاهی‌بخشی عمومی در مورد ویروس جدید کرونا، امکان هماهنگی و سامان‌دهی مطلوب کادر بهداشت و درمان در جبهه مبارزه با این بیماری نیز میسر خواهد شد".

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برنامه‌ای برای استفاده از ورزشگاه‌ها ندارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه این دانشگاه، برنامه‌ای برای استفاده از ورزشگاه‌ها به‌عنوان مرکز نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا ندارد، گفت: در صورت نیاز، اردوگاه‌ها برای این کار استفاده خواهد شد.

آرش نجیمی درباره انتشار مطالب و تصاویری از آماده‌سازی چند ورزشگاه در اصفهان برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا، اظهار داشت: در برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ایجاد و راه اندازی مراکزی برای گذران دوران نقاهت بیماران مبتلا به کرونا در آینده پیش بینی شده است اما برای این کار، اردوگاه‌ها در نظر گرفته خواهد شد وبرای ورزشگاه‌هاطرحی در نظر گرفته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ورزشگاه‌ها دارای شرایط و امکانات کامل بهداشتی به‌منظور نگهداری بیماران نیستند، خاطرنشان کرد: در مراکز نقاهتگاه که مدنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، بیمارانی بستری خواهند شد که نزدیک زمان ترخیص آنهاست و باید دوره درمان را به طور کامل طی کنند تا آثار ویروس در بدن آنها به طور کامل از بین برود.

هلال‌احمر برای مبتلایان به کرونا نقاهتگاه راه‌اندازی می کند

رییس ستاد کرونای جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به ویروس کووید – ۱۹ با همکاری ستاد ملی کرونا در سطح کشور خبر داد.

بهمن سبحانی افزود: این نقاهتگاه ها شامل یک فضای بزرگ درمانی است که قرار است در آنها ۲ هزار و ۶۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا(کووید – ۱۹) قرار داده شود.

وی ادامه داد: این مراکز تنها پذیرای افرادی است که بخاطر ریسک بالا امکان نگهداری آنان در خانه وجود ندارد و قرار است هر فرد هم به مدت ۱۴ روز در این نقاهتگاه ها نگهداری شوند، در واقع این نقاهتگاه‌ها به صورت مجزا برای خانم‌ها و آقایان به صورت جداگانه راه‌اندازی خواهد شد.

خروجی سد زاینده‌رود کاهش یافت

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با اجرای بخشی از توزیع آب در شبکه‌های آبیاری کشاورزی استان، خروجی سد زاینده‌رود از امروز(دوشنبه) از ۹۰ به ۸۰ متر مکعب بر ثانیه کاهش یافت.

حسن ساسانی اظهارداشت: کاهش پلکانی خروجی سد زاینده رود تا ۲۲ اسفند ادامه خواهد داشت تا پس از آن برای میزان خروجی از سد برای روزهای باقی‌مانده امسال و همچنین نوبت بعدی آبیاری کشاورزی استان در فروردین ۹۹ تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه ورودی به سد ۷۲ متر مکعب بر ثانیه است، افزود: اکنون ۳۳۴ میلیون متر مکعب آب در پشت سد ذخیره داریم که در مقایسه با متوسط بلند مدت(دوره ۴۴ ساله) ۵۲ درصد کمتر است.

استاندار: اصفهان در نوروز امسال مقصد خوبی برای مسافرت نیست

استاندار اصفهان گفت: این استان به دلیل مواجهه با بیماری کرونا مقصد خوبی برای مسافرت نیست و این تصمیم با توجه به ضرورت پیشگیری از انتقال ویروس و حفظ سلامت مسافران گرفته شده است.

عباس رضایی در دهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود : هیچ کدام از مدارس، مسافرخانه ها، اردوگاهها، ورزشگاهها، مهمانسراها، زائرسراها، مراکز تفریحی و گردشگری استان مجاز به سرویس دهی به مسافران را نیستند.

وی اضافه کرد: همچنین به دلیل جلوگیری از انتقال بیماری دایر کردن چادر در مکان‌های عمومی و کمپ ها و امثال آن ممنوع است.

استاندار با اشاره به ضرورت ضدعفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی گفت: طوری برنامه ریزی شود که تاکسی ها اقلام بهداشتی، حفاظتی و ضدعفونی کننده مناسب برای مراقبت از خود و مسافران در اختیار داشته باشند.

پست سیار با هدف پیشگیری از بیماری کرونا در اصفهان راه‌اندازی شد

مدیرکل پست استان اصفهان گفت:  پست سیار در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار در کشور در این استان راه اندازی شده است.

حمید باقری اظهارداشت :پست سیار خدمت جدیدی در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی بصورت رسمی از امروز در اصفهان راه اندازی شد و در صورت استقبال همشهریان  به سایر نقاط استان هم توسعه می‌یابد.

وی بیان کرد: پست سیار، یک نوع سرویس بر بستر فناوری اطلاعات طراحی شده و فرد متقاضی می‌تواند از طریق تماس با شماره تلفن  ۴۱۴۰۰۰۰۰ ، درخواست خود را نسبت به اعزام واحد سیار به محل مورد نظر اعلام کند.

جان‌باختگان بیماری کرونا در اصفهان به ۱۸ تَن افزایش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان‌اینکه ۳۴۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند، گفت: تاکنون ۱۸ تَن از بین آنها بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل دیروز دوشنبه ۳۲۳ تَن بود و با این احتساب، در یک روز حدود ۷ درصد افزایش یافته است.

آرش نجیمی افزود: تا بیستم اسفند از یکهزار و ۱۶۱ نمونه مشکوک گرفته شده در این استان به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، جواب آزمایش ۳۴۵ نمونه در باره ابتلا به کووید ۱۹ (کرونا) مثبت و قطعی و جواب ۸۱۶ نمونه منفی بود.

پذیرش و رزرو مسافر در اقامتگاه‌ها و هتل‌های اصفهان ممنوع شد

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: پذیرش و رزرو مسافر در اقامتگاه‌ها و هتل‌های این استان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

پذیرش مسافر در تعدادی از هتل های اصفهان در چند روز اخیر موجب انتقاد تعدادی از شهروندان اصفهانی شده بود زیرا اعتقاد داشتند که اصفهان با رشد زیادی مبتلایان به این بیماری مواجه است و باید تا حد امکان از ورود مسافر از استان های دیگر به آن جلوگیری کرد تا مانع شیوع این بیماری شد.

شهرام امیری افزود: بر اساس جدیدترین تصمیم اتخاذ شده، رزرو  و اقامت در همه واحدهای اقامتی  شامل هتل‌ها، اقامتگاه های سنتی، میهمانپذیرها ‌و اقامتگاه های بومگردی مناطق نمونه گردشگری در۲۴ شهرستان استان به دلیل پیشگیری ازشیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

جایگاه‌های سوخت اصفهان برای تامین دستکش و مواد ضد عفونی کننده با مشکل مواجهند

رییس انجمن جایگاه‌داران اصفهان گفت: جایگاه‌های سوخت در این استان برای تامین دستکش و مواد ضد عفونی کننده با مشکل مواجهند و لازم است دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

جایگاه‌های سوخت یکی از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا بشمار می‌آید به همین دلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ابلاغ کردند که سوختگیری در این جایگاه‌ها فقط با دستکش یک‌بار مصرف انجام و این مکانها به طور مرتب ضد عفونی شود.

پیمان کامران با تاکید بر اینکه مدیران جایگاه‌های سوخت با هزینه خودشان اقدام به تهیه دستکش و مواد ضد عفونی کننده کرده اند، افزود: به طور میانگین هر جایگاه در هر هفته به یکصد هزار دستکش نیاز دارد که در برخی جایگاه‌های پر تردد این نیاز بیشتر است.

کشاورزان اصفهانی با رعایت اصول پیشگیری از کرونا فعالیت می‌کنند

مسوول امور بهداشت سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: نکات بهداشتی و پزشکی و پیشگیرانه کرونا مورد تایید مسوولان درمانی، به اقشار مرتبط با کشاورزی و دامداری ارایه شد و فعالان این عرصه با رعایت آن به کار خود ادامه می‌دهند.

مسعود پزشکی افزود: اطلاع رسانی به کشاورزان و باغداران در چند نوبت انجام شد و از فعالان و شاغلان در مزارع، گلخانه ها و باغ‌ها می‌خواهیم با رعایت تمامی نکات بهداشتی برای مقابله با ابتلا به کووید-۱۹ تلاش کنند.

وی ادامه داد: نکات آموزشی هم برای بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش‌های دیگر مانند دام و طیور و پرورش دهندگان آبزیان و زنبور عسل ارایه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران: هوای ۹۵ روز امسال کلانشهر اصفهان ناسالم بود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۹۵ روز امسال این کلانشهر، غلظت آلاینده‌ها بالا و شاخص کیفی هوا وضعیت ناسالم بود.

منصور شیشه فروش افزود:  می طلبد همگان برای کاهش آلاینده های این کلانشهر در سال‌های آینده تلاش و تدبیر جدی کنند چرا که این چالش اساسی، پیامدهای خوبی برای استان نخواهد داشت.

وی ادامه داد: استقرار صنایع متعدد در منطقه، خودروهای فراوان سبک و سنگین دودزا و تعداد زیاد مشترکین و مصرف بالای گاز خانگی سبب شده که اصفهان در زمره آلوده‌ترین شهرهای کشور قرار بگیرد.

قطار شهری اصفهان تعطیل شد

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری با کرونا اصفهان از توقف فعالیت خط یک متروی این شهر از روز شنبه بیست و چهارم اسفند تا اطلاع ثانوی خبر داد.

حجت اله غلامی افزود : این تصمیم با توجه کاهش قابل توجه استفاده کنندگان از مترو و احتمال زیاد شیوع ویروس در آن به دلیل فضای بسته‌ آن، اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری اصفهان به منظور تامین امکانات حمل و نقل، از این پس از تعدادی اتوبوس هایی که در خطوط موازی مترو  تردد می کنند را افزایش خواهد داد.

دفن اجساد کرونایی در اصفهان بر اساس موازین شرعی انجام می‌شود

انتشار شایعات برخی مطالب مبنی بر غسل ندادن اجساد کرونایی، در نظرگرفتن قطعات جدا برای آنان در آرامستان‌ها و حتی دفن در بیابان‌های دورافتاده در شبکه‌های اجتماعی استان به گفته مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان صحت ندارد.

احمدرضا مرادی همچنین در پاسخ به برخی شبهات در این باره در گفت و گو با  ایرنا افزود: افراد فوت شده بر اثر بیماری کرونا و یا افراد مشکوک، براساس دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونت درمان با رعایت کامل موازین شرعی و بهداشتی غسل داده شده و سپس در آرامستان دفن می‌شوند.

با اشاره به دفن این متوفیان در طبقات پایینی قبور افزود: قطعه مجزایی برای این افراد در آرامستان اصفهان درنظر گرفته نشده است و خانواده‌ متوفیان می‌توانند پیکر عزیزان خود را در هر قطعه و ردیف موردنظر به خاک بسپارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.