سعید سعادت روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود: محصولات کشاورزی تولیدی درکشور سالم است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی بیان کرد: با اجرای طرح تولید محصول گواهی شده مشخص می شود هر محصول کشاورزی تولیدی تحت نظارت، کنترل و فاقد هرگونه آلاینده و آفت کش است.
سعادت ادامه داد: این طرح با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاوزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد به عنوان دستگاه های حاکمیتی مرتبط با سلامت غذا اجرا می شود.
وی ادامه داد: براین اساس باهمکاری سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی دستورالعمل حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی تدوین وبرای اجرای آن سامانه سرگانیک به عنوان پایگاه اطلاع رسانی در مورد محصولات گواهی شده ارگانیک راه اندازی شده است.
سعادت ادامه داد: براین اساس همه تولیدکنندگانی که محصول گواهی شده و ارگانیک را تهیه می کنند باید در این سامانه ثبت نام کنند تا فرایندهای گرفتن مجوزها از این سامانه انجام شود.
وی یادآور شد: محصول گواهی شده ای که از این طریق تولید می شود باید دارای کد شناسایی از وزارت جهاد کشاورزی باشد که از این طریق تولید کننده، کشاورز، شرکت خدمات رسان و بازرسی شناسایی می شوند.
سعادت افزود: همچنین محصول تولیدی از طرف سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی دارای نشان حد مجازآلاینده هاست به این معنی که این محصولات فاقد هرگونه باقی مانده آفت کش، آلاینده و نیترات است.
مشاور وزیرجهاد کشاورزی تاکید کرد: در زمینه سلامت محصولات کشاورزی مشکلی وجود ندارد ولی برخی بد مصرفی ها باعث ایجاد آلودگی های خیلی ناچیزی در برخی از محصولات می شود.
سعادت یادآور شد: به همین دلیل برنامه تولید محصول گواهی شده اجرا و تلاش می شود محصولات فاقد هرگونه عناصر آلاینده و آفت کش در قالب بسته بندی و برند وارد بازار شود و یک شرکت به عنوان بازرسی محصولات را گواهی کند.
وی تاکید کرد: مرجع رسمی ارائه آمار مربوط به سالم نبودن محصولات کشاورزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و اظهار نظر هر مرجع دیگری فاقد استناد رسمی است.
وی یادآور شد: سال گذشته 122میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید شد ممکن است بخش جزیی از این محصولات دارای آلودگی باشند ولی تعمیم این مساله به همه محصولات کشاورزی منطقی نیست و دور از انصاف است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.