اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد مبارزه با کرونا با اصحاب رسانه افزود: در این راستا و پس از بازدید نماینده وزارت بهداشت از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان، اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل ۲ بیمارستان در حال ساخت و تکمیل آنها تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود بیمارستان ثامن با پیشرفت ۹۵ درصدی در روزهای آینده و بخش اورژانس، درمانگاه و سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام حسن (ع) هم در یک‌ماه آینده به بهره‌برداری برسد تا در نتیجه کمبودهای کنونی در رابطه با بیماری کرونا برطرف شود.

فرماندار آران‌وبیدگل از پیش‌بینی ۲ مکان با افزون بر ۱۰۰ تخت برای دوران نقاهت بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داد و گفت: آموزش دوره بیماریاری هم با همکاری بسیج این شهرستان صورت گرفت تا این بیماریاران در شرایط کنونی به کمک کادر بهداشت و درمان بیایند.

وی به مصوبه جدید ستاد کرونا در آران‌وبیدگل اشاره کرد و گفت: فعالیت همه اصناف در سطح این شهرستان تا اطلاع بعدی تا ساعت ۱۵ خواهد بود؛ این تصمیم با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا و با هدف قطع زنجیره انتقال صورت گرفته است.

بایبوردی اضافه کرد: واحدهای صنفی نانوایی، میوه فروشی، قصابی و مرغ فروشان، رستوران‌ها، لبنیات و خواربارفروشان از این محدودیت زمانی مستثنی هستند.

وی با بیان اینکه همه تدابیر پیشگیری از کرونا با همکاری نهادهای اجرایی و مشارکت مردم در این شهرستان اجرا شده است، تاکید کرد: لغو مسابقات ورزشی و برنامه‌های فرهنگی، همایش‌های اداری، اجتماعی، مذهبی و تجمع مردمی، تعطیلی استخرهای دولتی و بازار روز و ضدعفونی کردن ادارات، اقامتگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و مینی‌بوس و خودروهای عمومی شهرداری‌ها از جمله این تدابیر بوده است.

فرماندار آران‌وبیدگل ادامه داد: در راستای اقدام‌های پیشگیرانه از شیوع کرونا، برای مکان‌های پر رفت‌ و آمد از جمله بقاع متبرکه، مکان‌های گردشگری شهرستان از جمله کویرهای مرنجاب، سنبک، ویگل، سیازگه و شهر زیرزمینی نوش‌آباد و همچنین اقامتگاه‌های ممنوعیت‌ اعمال شده است تا شرایط به حالت عادی برگردد.

وی افزود: پیشگیری بهترین راه و آموزش کمترین هزینه در شرایط کنونی برای مقابله با این ویروس ناشناخته است و در چنین شرایطی مسوولیت بهداشت اجتماعی ما بسیار بیشتر و سنگین‌تر شده است.

بایبوردی، ایثارگری کادر بهداشت و درمان شهرستان آران‌وبیدگل را ستودنی برشمرد و بیان کرد: پزشکان و پرستاران به عنوان مدافعان حریم بهداشت و سلامت مردم، پیش‌قراولان ترویج سلامت و روان شهروندان هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران‌وبیدگل هم در این نشست یادآور شد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور چین، از روزهای پایانی بهمن نشست‌هایی در این راستا در فرمانداری تشکیل شد و هماهنگی‌هایی انجام شد.

اعظم باقری، قرنطینه خانگی را بهترین روش کنترل بیماری کرونا دانست و افزود: در زمان حاضر ۱۷۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان سیدالشهدا (ع) بستری هستند و تا کنون ۵۰ درصد بیماران هم مرخص شدند.

وی با اشاره به سرعت مسری بودن بیماری کرونا در جامعه بیان کرد: وظیفه همه ماست که تمام تلاش خود را برای توقف چرخه انتقال این بیماری انجام دهیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران‌وبیدگل با بیان اینکه در این شهرستان خانواده محوری و دورهمی‌های خانوادگی بسیار رواج دارد، اظهارداشت: دورهمی‌های خانوادگی در شرایط کنونی باید کنترل و مدیریت شود تا شاهد کاهش ابتلا و عبور از این دوران حساس باشیم.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر و برخورداری از ۲ باب بیمارستان، ۹ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات شهری و هفت پایگاه سلامت در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.