آرش نجیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره انتشار مطالب و تصاویری از آماده‌سازی چند ورزشگاه در اصفهان برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا، اظهار داشت: در برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ایجاد و راه اندازی مراکزی برای گذران دوران نقاهت بیماران مبتلا به کرونا در آینده پیش بینی شده است اما برای این کار، اردوگاه‌ها در نظر گرفته خواهد شد وبرای ورزشگاه‌هاطرحی در نظر گرفته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ورزشگاه‌ها دارای شرایط و امکانات کامل بهداشتی به‌منظور نگهداری بیماران نیستند، خاطرنشان کرد: در مراکز نقاهتگاه که مدنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، بیمارانی بستری خواهند شد که نزدیک زمان ترخیص آنهاست و باید دوره درمان را به طور کامل طی کنند تا آثار ویروس در بدن آنها به طور کامل از بین برود.

نجیمی با بیان اینکه در زمان حاضر سه بیمارستان خورشید، عیسی بن مریم و غرضی، بیمارستان‌های مرجع مقابله با کرونا در کلانشهر اصفهان هستند، افزود: هنوز با مشکل کمبود فضای فیزیکی در این مکان ها مواجه نشدیم اما در صورت نیاز و ازدیاد بیماران از سایر بیمارستان های اصفهان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا استفاده خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: سازماندهی نقاهتگاه‌ها به هلال احمر واگذار شده است.

بر اساس سالنامه آماری استان اصفهان، این خطه حدود ۷۰ بیمارستان دولتی و غیر دولتی با هشت هزار تخت فعال دارد که از بین آنها، حدود ۳۱ بیمارستان با پنج هزار و ۵۰۰ تخت فعال در کلانشهر اصفهان است.

 شمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تا هفدهم اسفند، ۲۳۴ نفر اعلام شده است که از میان آنها تاکنون ۱۱ نفر جان باختند، ۱۷ نفر ترخیص شده‌اند و ۲۰۶ نفر همچنان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.