شادی فضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی،  ارائه خدمات الکترونیکی توسط کارکنان دستگاه‌ها به شکل دورکاری نیز بلامانع است.

وی با بیان‌اینکه ماندن در خانه و پرهیز از ترددهای غیرضروری راهکار موثری در شکست ویروس کرونا است، تاکید کرد: زنان باید خرید کالاهای غیرضرور مانند لباس نو ویژه عید نوروز را فراموش کنند و در خانه بمانند.

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان  تصریح کرد: لازم است خانواده‌ها به‌منظور حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی کرونا، عید امسال در خانه بمانند و از رفتن به مسافرت پرهیز کنند.

به گفته وی، مردم با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی مانند شست‌وشوی دست‌ها و رعایت حداقل فاصله یک متر از دیگران، می‌توانند به سربازان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا یعنی پزشکان و پرستاران کمک کنند.

فضلی خاطرنشان کرد: لازم  است مادران، نکات بهداشتی در زمینه رعایت بهداشت فردی را به کودکان خود آموزش دهند و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل خرید و پخت غذاهای مناسب را  که بطور مرتب توسط رسانه‌ها یادآوری می شود، به روش صحیح انجام دهند.

وی با اشاره به نقش اصلی زنان در مدیریت بحران در خانواده‌ها تصریح کرد: امروز بیماری و بحران ویروس کرونا مردم را درگیر خود کرده و موجب اضطراب و دل‌نگرانی و گاهی حتی خودبیمارپنداری مردم شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان اینکه وقتی اخبار بدی در جریان است باید سن و وضعیت سلامت اطرافیان را هم در نظر بگیریم، افزود: انتشار اخبار و صحبت در باره آن در منزل و در حضور کودکان اولین نکته‌ایست که بزرگترها باید رعایت کنند و مادران باید به آن حساسیت نشان دهند.

وی اضافه کرد: در صورت لزوم باید اخبار و اطلاعات متناسب با سن کودکان را به آنها ارائه بدهیم و در باره ویروس کرونا نیز باید با روشی مناسب اطلاعات لازم را فقط با هدف رعایت بهداشت به آنها بدهیم.

فضلی ادامه داد: مادران در خانه، می‌توانند با ایجاد سرگرمی‌های مختلف از جمله بازی، مطالعه، کاردستی، ورزش و ... اوقات خوشی را برای کودکان ایجاد کنند و مانع از ملال‌انگیز بودن تعطیلات و قرنطینه خانگی برای آنها شوند.
وی اظهار داشت: همه ما می‌توانیم با رعایت اصول بهداشتی، استرس ناشی از این بیماری را برای خود و خانواده کاهش دهیم و بخوبی این بحران را پشت سر بگذاریم، بشرط اینکه این تعطیلی‌ها فرصتی برای خرید و گشت و گذار در شهر و رفتن به خانه اقوام نباشد و موجب انتقال و جابه جایی ویروس نشویم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سالمندان جزو گروه حساس جامعه محسوب می شوند، اظهار داشت: برای مراقبت از سالمندان در منزل که اغلب مسوولیت آنهاا نیز با زنان است رعایت نکاتی ضروری است.
وی یادآور شد: مسوولیت‌های زنان و مادران در مدیریت خانه و خانواده با هدف پیشگیری از شیوع ویروس از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما این مساله بدین معنی نیست که تمام این مسوولیت‌ها بر عهده زنان است و تمام اعضای خانواده باید در این کار مشارکت داشته باشند و حتی حمایت و آرامش بیشتری را برای زنان و مادران فراهم سازند چراکه مادران به طور طبیعی خود بیشتر در معرض استرس و نگرانی برای فرزندان و خانواده خود هستند و لازم است تا آرامش کافی را از اطرافیان خود دریافت کنند.

فضلی گفت: خانواده‌ها می‌توانند با مطالعه کتاب، خود را در خانه سرگرم کنند و فرهنگ کتاب‌خوانی را در خانواده‌ها ترویج دهند و به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از دید و بازدید در عید نوروز خودداری کنند.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکنون ۱۸۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده‌ که تاکنون ۱۱ نفر از بین آنها فوت کرده‌اند.

 تا شانزدهم اسفند از ۷۳۲ نمونه مشکوک گرفته شده، جواب آزمایش ۱۸۳ مورد ابتلا به کرونا مثبت و قطعی و جواب ۵۴۹ مورد منفی بوده است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵، در زمان حاضر زنان ۴۹ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.