روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای در مورد آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا تشریح کرده است: از میان ۱۷۹ مورد نمونه فرستاده شده مشکوک به ویروس کرونا از منطقه زیر پوشش این به آزمایشگاه تهران، نتیجه آزمایش ۲۹ نفر مثبت غیرقطعی یا بینابینی و نتیجه آزمایش ۴۶ نفر منفی اعلام شده است.

در این اطلاعیه که ظهر امروز در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، تصریح شده است: این گزارش آماری از سامانه راه‌اندازی شده جدید استخراج شده است و بر اساس آن در زمان حاضر افزون بر ۴۵۰ نفر در بیمارستان‌های شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا آران‌وبیدگل بستری هستند و جواب سایر نمونه‌های فرستاده شده تاکنون دریافت نشده است.

این اطلاعیه در ادامه با اشاره به ترخیض شدن ۳۱ درصد از کل بستری‌ها عنوان کرده است: بقیه درمان در خانه انجام خواهد شد و از مردم هم انتظار می‌رود در منزل بمانند و تنها برای انجام کار ضروری از منزل خارج شوند و به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شده است: همه ساله در فصل‌های پاییز و زمستان جمعیت قابل ملاحظه‌ای به علت ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و مشکلات تنفسی معاینه می‌شوند که برخی به دلیل شدت مشکلات، بستری می‌شوند و عده‌ای با وجود بیماری‌های زمینه‌ای در مواردی جان خود را از دست می‌دهند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

پایگاه آموزشی و اطلاع‌رسانی ویروس کرونا و سامانه تلفنی با خط تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ و ۴۰۳۰ آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می‌کنند علایم مشکوک به بیماری ویروسی کرونا دارند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.