آرش نجیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز ۲۲ مورد جدید و قطعی مبتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شد اما مورد فوتی جدیدی نداریم.

وی با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته تا امروز تعداد افراد مبتلا به این بیماری در استان اصفهان ۸۸ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: بر اساس تعاریف موجود، شرایط اضطرار بیماری های فراگیر زمانی اعلام می شود که ۴۰ تا ۵۰ درصد موارد جدید، مربوط به ۴۸ ساعت گذشته باشد بنابراین می توان گفت که در شرایط هشدار و اضطرار قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: کل موارد ابتلا در این خطه تا ۴۸ ساعت گذشته حدود ۳۵ نفر بود که پس از آن، ۳۱ نفر اضافه شدند.

نجیمی، موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان را ۳۲ نفر در شهرستان اصفهان، هفت نفر در نجف‌آباد، ۶ نفر در نطنز، پنج نفر در نایین، سه نفر در اردستان، ۲ نفر خوانسار، ۲ نفر فلاورجان، ۲ نفر شهرضا، یک نفر خمینی شهر، یک نفر سمیرم، یک نفر شاهین شهر، یک نفر گلپایگان و یک نفر مبارکه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان به ویروس کرونا در اصفهان ۵۳.۸ سال است، خاطرنشان کرد: ۵۶ درصد شامل ۳۷ نفر مرد و ۴۴ درصد شامل ۲۹ نفر، زن هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد کل افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان را حدود ۹۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از بین آنها تا کنون نتیجه نمونه آزمایشگاهی ۴۱۸ نفر مشخص شده که جواب آزمایش ۶۶ نفر مثبت و ۳۵۲ نفر منفی بوده است.

وی تصریح کرد: از بین افرادی که پاسخ آزمایش آنها درباره کرونا، منفی بود حدود ۴۰ نفر به آنفلوآنزا مبتلا بودند.

نجیمی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا درباره برخی اخبار و مطالب در شبکه های اجتماعی درباره جان باختن برخی بیماران در بیمارستان، گفت که ممکن است چند مورد فوتی ناشی از آنفلوآنزا هم در بین آنها داشته باشیم اما تا کنون فقط ۲ مورد قطعی فوت ناشی از کرونا در استان گزارش شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد: تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی قطعی به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

علیرضا رئیسی ادامه داد: استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند، هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.