به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، علی ابرازه روز شنبه در این زمینه افزود: از فردا همکاران دانشگاه علوم پزشکی در خروجی‌های شهر مستقر و با تب‌سنج افراد را کنترل خواهند کرد.

وی تاکید کرد: درصورتی‌که فردی دارای علائم ابتلا به کرونا باشد، از خروج وی جلوگیری و قرنطینه خواهد شد.

وی هدف از این کار شیوع کمتر بیماری کرونا عنوان و اضافه کرد: مساله شیوع بیماری کرونا جدی و گسترده است و بهبودی افراد هم به‌سختی حاصل می‌شود.

ابرازه تصریح کرد: متاسفانه مردم هنوز این بیماری را جدی نگرفته‌اند و مطابق معمول رفت‌وآمدهای زیادی در خیابان‌ها دارند و حتی در برخی مناطق تجمعاتی برگزار می‌کنند.

بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی، تاکنون ده‌ها تن از افراد مشکوک یا آلوده به کرونا درمان و ترخیص و همچنین ۲۰ تن نیز براثر ابتلا به کرونا">ویروس کرونا جان خود را در این استان ازدست‌داده‌اند.

تاکنون بیش از ۵۰ مبتلابه کرونا نیز درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۳۰ هزار تن از ۳۰ بهمن تاکنون به مراکز درمانی قم مراجعه و ۵۸۰ بیمار بستری‌شده‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد کرونا">ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ۲۰۵ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور گزارش‌شده و تاکنون ۱۲۳ نفر از بیماران بهبودیافته‌اند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.