دانشگاه علوم پزشکی در اطلاعیه‌ای با اشاره به انجام اقدام‌های آموزشی و پخش فایل‌های آموزشی در مورد پیشگیری و مقابله با کرونا، انجام تبلیغات به صورت بنر و پوستر از سوی روابط عمومی این دانشگاه با همکاری شورای بازار اعلام کرد: ساعت کاری بازار کاشان روزانه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ کاهش می‌یابد.

بنابر این اطلاعیه در نشست‌هایی با حضور متخصصان اعلام شده که شیوع ویروس در حال گسترش است و سه اقدام آموزش‌های عمومی و تعهد همه مردم به انجام دادن آنها، کاهش رفت‌وآمد در سطح شهر و کاهش تجمع‌های کوچک از جمله راه‌های کنترل این بحران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان نیز روز دوشنبه در نشستی با اصناف و معتمدین بازار در سالن شهدای ستاد مرکزی این دانشگاه، خواستار مشارکت همگانی به ویژه اصناف بازار در روزهای پایانی سال برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شد.

سید علیرضا مروجی با اشاره به اهمیت رعایت اصول بهداشت فردی، بر ضرورت کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری در سطح شهر برای پیشگیری و مقابله با این ویروس تاکید کرد.

محمد توکلی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در کاشان نیز در ادامه نشست با تشریح اقدام‌های صورت گرفته، انتظارها از اصناف مبنی بر پیشگیری و مقابله با کرونا و کنترل جو روانی جامعه و تقویت روحیه آرامش را یادآور شد.

جمعی از نمایندگان اصناف کاشان در ادامه این نشست که در راستای جلب حمایت و مشارکت نمایندگان و معتمدین بازار، ارایه آموزش و نکات لازم در راستای کنترل ویروس کرونا و توصیف شرایط موجود برگزار شده بود، آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.

بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

بر اساس آمارهای رسمی تا ظهر امروز، یکشنبه دوازدهم اسفندماه ۱۵۰۱ مبتلا، ۲۹۱ نفر بهبودیافته و ۶۶ نفر فوتی ثبت شده است و در مجموع در استان اصفهان تاکنون ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.