به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین مظاهری در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه اسلامی چه توصیه‌ای برای کاهش اضطراب در جامعه و همچنین دفع این بلا دارید، اظهار داشت: در وهله نخست همگان باید به توصیه‌های بهداشتی و دستورات پزشکی، به طور جدی توجه و عمل کنند.

وی افزود: مسئولان مربوطه باید به طور همه جانبه درباره این مشکل، برنامه‌ریزی و اقدام عاجل و مستمّر» داشته باشند، چنانکه تاکنون نیز تلاش‌های فراوانی را به انجام رسانیده‌اند.

زعمیم حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه همگان به خداوند متعال توکل کنند و با اعتماد به الطاف خداوند رحمان و رحیم، سعی نمایند که تمرکز فکری بر روی این مشکل و اضطراب در این باره را کاهش دهند، بیان داشت: در عین حال مردم شریف ایران توسل به قرآن کریم و اهل‌بیت علیهم‌السلام خصوصاً قرائت زیارت عاشورا و زیارت جامعۀ کبیره را فراموش ننمایند.

خواندن دعاهایی مانند مشلول، دعای یستشیر و دعای مجیر، مایۀ آرامش دل‌هاست

وی اضافه کرد: از «قرائت قرآن» به خصوص سوره مبارکه حمد و آیة الکرسی و سوره یس و همچنین دعا خصوصاً ادعیه مأثوره نظیر دعای مشلول، دعای یستشیر و دعای مجیر، که مایۀ آرامش دل‌ها و رفع بلاها و شفای بیماران است غفلت ننمایند.

آیت الله مظاهری گفت: اجتناب جدّی از گناه و توبه» به معنای حقیقی هم، یکی از عوامل دفع بلا و اصلاح امور و حُسن عاقبت است که باید مورد توجه و عمل همگانی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1369796
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.