شهین جوانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شیوه تکلیفی علاوه بر امکان لذت بردن بیشتر دانش آموزان از فصل بهار و زیبایی های آن ، می‌تواند به تقویت قوه خلاقیت در آنها و در نتیجه پیشرفت و افزایش کیفیت تحصیلی آنها منجر شود.

وی با بیان اینکه آموزش ابتدایی مبنای توسعه پایدار است بیان کرد: دانش آموزان باید در دوره ابتدایی مهارت های خوب گفتن و شنیدن را یاد بگیرند تا بتوانند قدرت یادگیری خود را برای دوره های بعدی تقویت کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: بر این اساس اگر مدرسه یا معلمی هر تکلیفی باعنوان عیدانه چاپ و بابت آن هزینه از خانواده اخذ شود غیرقانونی است و با آن برخورد می‌شود.

وی، دریافت هر گونه هزینه برای تهیه کتاب یا داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی دانش آموزان ممنوع است و دانش آموزان می توانند کتاب های موردنظر خود را از کتابخانه ها و به ویژه کتابخانه مرکزی مدارس تهیه کنند.

جوانی یکی دیگر از راهکارها به جای کتابخوانی را بیان قصه توسط والدین و بزرگترهای خانواده عنوان کرد و گفت: دانش آموزان می توانند محتوای این قصه ها را بازنویسی و یا خلاصه نویسی کنند.

معاون آموزش ابتدایی استان اصفهان افزود: از دیگر شیوه ها آن است که دانش آموزان می توانند در دید و بازدید و سفرها ، گزارش گردش علمی خود را همراه با فایل صوتی در قالب داستان گویی و یا نوشتن خاطرات و به تصویر کشیدن و خلق نقاشی و گفتن شعر ارایه می کنند.

وی یادآور شد: پرورش خلاقیت، تخیل، ابتکار و تقویت مهارت های خلاصه نویسی و مستند سازی از جمله اهداف مورد نظر برای اجرای برنامه های نوروزی دانش آموزان است.

جوانی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر بکارگیری روش‌های تربیتی متناسب با رشد کودکان تاکید شد، گفت: بر این اساس موضوع تکالیف مهارت محور به جای مشق و تکالیف شب دانش‌آموزان در طول ایام تحصیل اجرا شد و  تمامی شیوه‌های یادگیری بر همین اصل در دوره ابتدایی استوار است.

 بیش از ۹۲۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان تحصیل می کنند که از این تعداد ۴۷۰ هزار دانش آموز ابتدایی در ۲۱ هزار و ۷۳ مدرسه در استان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.