محسن حاج عابدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اعلام هواشناسی، بارش برف و باران در روزهای پایانی هفته پیش‌بینی شده که احتمال وقوع سیل وجود دارد و از این جهت به منظور جلوگیری از غافلگیری در هنگام بحران باید تمهیدات لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به این که برخی از مسیرهای انتقال آب کشاورزی توسط کشاورزان دچار تغییر شد باید اقدامات لازم برای اصلاح آن‌ها انجام شود تا اینکه آب ناشی از بارش‌ها به مسیر رودخانه های فصلی هدایت و به باغ ها و مزارع خسارت وارد نکند.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون ادامه‌ داد: کشاورزانی که مزارع، باغ هاو گلخانه‌های آن ها در مسیر حرکت آب‌روان‌هاست باید پیش‌بینی لازم برای جلوگیری از ورود آب به اراضی کشاورزی خود را انجام دهند و در صورتی که باید اقداماتی در حوزه مدیریت بحران شهرستان انجام شود این موضوع را به جهاد کشاورزی گزارش کنند.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در سال زراعی فعلی در تیران و کرون 180 میلی متر به ثبت رسید، یادآورشد: این میزان بارش در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش 30 میلی متری داشته و پیش بینی می شود در روزهای پایانی سال و بهار سال آینده نیز شاهد بارش برف و باران باشیم.

حاج عابدی خاطرنشان‌کرد: با توجه به بارش هایی که در طی سال زراعی گذشته و امسال انجام شده سفره‌های زیر زمینی تغذیه شدند و میزان آب چشمه های آب، قنات و چاه ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها فرصت های خوبی را برای کشاورزان رقم می‌زند، گفت: بی توجهی به اصول ایمنی و بهره نگرفتن از توصیه‌های کارشناسان کشاورزی در این ایام موجب خسارت به اراضی کشاورزی می‌شود که باید کشاورزان به این موضوع توجه کنند.

تیران و کرون دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۱۳۰ هکتار گلخانه دارد، این شهرستان رتبه اول گلخانه‌های صنعتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده که سالانه بیش از ۲۰ درصد محصولات گلخانه‌ای حوزه کشاورزی این شهرستان به خارج کشور صادر می‌شود.

مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان 569 هزار هکتار است و 11 درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی این استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد که سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان برابر 1600 هکتار و میزان تولید سالانه سبزی و صیفی گلخانه‌ای استان بالغ بر 235 هزار تن بوده که اصفهان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.