به گزارش ایرنا، اخیرا متنی در فضای مجازی و به نقل از منبعی غیر رسمی که فردی از آتش‌نشانی اصفهان عنوان شده، منتشر شده و از شهروندان می‌خواهد سریع به منازل خود رفته و تا صبح فردا از خانه خارج نشوند.
این متن علاوه بر تاکید بر مصرف آب و نوشیدنی فراوان، به وجود بوی گاز در هوای شهر به دلیل پاشیدن سم ادورانت برای مهار تکثیر ویروس کرونا اشاره داشته است.
منتشر کننده این متن در فضای مجازی از مردم خواسته این متن را جدی بگیرند و آن را منتشر کنند.
در پی انتشار این متن برخی آموزشگاه‌های خصوصی با استناد بر این متن مجعول کلاس‌های روز سه‌شنبه خود را تعطیل کردند.
به دنبال انتشار این متن، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان دوشنبه شب و در تکذیب آن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: متنی که اخیرا در فضای مجازی مبنی بر انتشار سم ادورانت جهت مهار تکثیر ویروس منتشر شده و دست به دست می‌گردد به طور کامل تکذیب و رد می‌کنیم.
آتشیار فرهاد کاوه آهنگران افزود:سوءاستفاده‌های صورت گرفته در این خصوص از طریق مراجع قضایی و پلیس فتا قابلیت پیگیری دارد.
ادورانت ماده بودارکننده گاز طبیعی است.
گاز طبیعی ماده ای بی رنگ و بی بو است که در صورت نشت بسیار خطر آفرین است، لذا با افزودن مواد شیمیایی خاصی به نام ادورانت آن را بودار می کنند تا در صورت نشت به راحتی تشخیص داده شود. 
شیوع ویروس کرونا، اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و صدها نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.
همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.
شُستن مُداوم دست‌ها با آب و صابون، یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.