فرهاد کاوه‌آهنگران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: هرگونه فعالیت مرتبط با شارژ و فروش سیلندرهای گاز در واحدهای تجاری و مناطق مسکونی ممنوع است زیرا خطرات بسیاری می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: افراد علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه باید دارای تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی باشند و مجوزهای صنفی لازم را از نهادهای قانونی دریافت کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم فعالیت چنین واحدهایی در محوطه‌های روباز، وقوع آتش‌سوزی در یک واحد شارژ سیلندرهای گاز در این کلان‌شهر در شب گذشته را یادآور شد.

وی تشریح کرد: بروز این حادثه در یک واحد صنفی شارژ سیلندر گاز در محدوده پل عاشق اصفهانی، جنب یک تالار نزدیک ساعت ۱۹ سه‌شنبه به آتش‌نشانی گزارش شد.

کاوه‌آهنگران به اعزام نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه‌های ۱۹ و ۶ اصفهان در کمتر از ۲ دقیقه به محل اشاره کرد و افزود: این واحد صنفی که احتمال می‌رود به دلیل نشت گاز دچار آتش‌سوزی شده باشد، با سرعت عمل نیروهای آتش‌نشانی ایمن شد و از سرایت شعله‌ها به سایر سیلندرهای گاز ال.پی.جی، مغازه‌ها، واحدهای مسکونی و تالار مجاور جلوگیری بعمل آمد.

مصرف سوخت سی‌ان‌جی با آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین از ۲۴ آبان امسال افزایش یافت که به گفته مسوولان، میزان آن در استان پنج میلیون نفری اصفهان بیش از ۱۵ درصد بود.

همچنین پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، تعدادی از رانندگان به استفاده از گاز مایع (LPG) روی آوردند، چنان‌که تقاضا برای این سوخت در ۲ ماه گذشته افزایش یافت و مشکلاتی را برای تهیه آن از جمله تشکیل صف‌های طولانی روبه‌روی واحدهای صنفی عرضه‌کننده در نقاط مختلف به وجود آورد.

این در حالی است که استفاده از سوخت گاز مایع برای خودروها ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.