سیدفواد هاشمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارشناسان این سازمان به همراه تیم ۱۱ نفری از دیگر ارگان‌های مربوطه به منظور بررسی سطح ایمنی تالارها و جلوگیری از حوادث ناشی از سهل‌انگاری و بی‌توجهی از تمام تالارهای سطح شهر بازدید به عمل آورده‌اند.

وی ادامه داد: در جریان این بازدید تمامی نواقص مربوط به ایمنی، خطرها، کمبودها و سایر نقاط پرخطر آنها شناسایی و طی اخطاریه کتبی به مالکان آنها اعلام شد؛ بر همین اساس صاحبان این تالارها از طرف اتاق اصناف به رفع موارد ملزم می‌شوند.

وی مهم‌ترین نواقص تالارهای سطح شهر بوکان را نبود درب‌های کافی جهت خروج اضطراری، نبود جعبه‌های الف (جعبه آتش نشانی مجهز به قرقره)، نبود شب‌رنگ در خروجی درها، نبود سیستم گرمایشی مرکزی و استفاده از بخاری نفتی، عدم وجود شیرقطع کن گاز، نبود کپسول آتش‌نشانی و نامناسب بودن نوع کپسول‌های آتش‌نشانی عنوان کرد.

وی با اشاره به بیشترین موارد ایمنی رعایت نشده در این تالارهای پذیرایی و عروسی گفت: با توجه به اینکه شهروندان زیادی از این امکان استفاده می‌کنند، بیشترین خلأ موجود در تالارهای پذیرایی کافی نبودن تعداد خروجی‌هاست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان اظهار داشت: فقدان سیستم آب و سیستم اعلام اطفای حریق از دیگر موارد رعایت نشده از سوی این تالارهاست.

به گزارش ایرنا در ۱۴ آذرماه امسال حادثه آتش‌سوزی تالار عروسی سقز در استان کردستان ۱۱ نفر کشته برجا گذشت که شامل پنج کودک، پنج زن و یک مرد بود.

در حال حاضر ۱۴ تالار یک هتل و چهار مهمان‌پذیر در بوکان مجوز فعالیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.