علی‌اکبر مرتضایی‌ روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا به تحولات منطقه خاورمیانه از جمله طرح موسوم به معامله قرن و به ویژه شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: مردم باید راه آن شهید سرافراز اسلام را که به دنبال دفاع از مظلوم و ایجاد آرامش، امنیت، شکوفایی و استقلال منطقه بود، با مشارکت پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به درستی ادامه دهند.

وی بیان کرد: در شرایطی که دشمن همه توان و تلاش خود را برای از بین بردن امید مردم و ارزش‌های اسلامی به کار گرفته و هدف اصلی خود را تضعیف اقتصاد و معیشت مردم قرار داده است، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های، امید آنها را به ناامیدی تبدیل خواهد کرد.

فرماندار ویژه کاشان تشریح کرد: منطقه خاورمیانه از دیرباز در تعیین سرنوشت جهان به ویژه غرب تاثیر مستقیم داشته و توجه و تمرکز کشورهای استعمارگر بر این منطقه در طول تاریخ به همین علت بوده است.

وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقلال کشور ایران، همه معادلات جهانی بهم خورد، به گونه‌ای که در زمان حاضر هیچ تصمیم مهمی بدون در نظر گرفتن نظام جمهوری اسلامی در جهان امکان‌پذیر نیست.

مرتضایی در ادامه یادآور شد: مردم شریف و ولایتمدار شهرستان کاشان با وجود همه کمبودها و مشکلات اقتصادی، همگام با سایر ملت ایران در صحنه‌های مختلف انتخابات و راهپیمایی‌ها با حضور حداکثری پایبندی و وفاداری خود را  به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند.

وی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای به این علت مهم است که مردم با انتخاب نماینده توانمند و اصلح در سرنوشت سیاسی و اجتماعی مشارکت می‌کنند تا در توسعه، پیشرفت و آبادانی منطقه و کشور خود تاثیرگذار باشند.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه با اشاره به انصراف در مجموع پنج نفر از نامزدهای نمایندگی حوزه انتخابیه کاشان از رقابت‌های انتخاباتی اظهار داشت: چهار نفر در روزهای گذشته از ادامه رقابت‌ها انصراف داده بودند و محمدحسین سلیمانی‌تبار نیز در آخرین ساعات تبلیغات کناره‌گیری خود را اعلام کرد.

وی با اشاره به رقابت ۲۴ نفر افزود: این نامزدها به علت حمایت از نامزدی دیگر با توجه به اشتراک مواضع و جناح، تشویق مردم برای انتخاب نامزد اصلح، صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغاتی و کمک به مردم در تصمیم‌گیری از رقابت‌ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح فردا جمعه، دوم اسفندماه در بیش از ۱۰۰ شعبه اخذ رای این حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری حوزه انتخابیه کاشان شامل شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

استان پنج میلیون نفری اصفهان با احتساب نماینده ارامنه جنوب کشور در مجموع ۲۰ نماینده در مجلس دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.