هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تمام فراز و نشیب‌ها و حاشیه‌هایش برای نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هفته گذشته برگزار شد و تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو خارج از ایران با حریفان خود روبه‌رو شدند که تنها سپاهان توانست پیروز شود و با کسب نتیجه‌ای درخشان با چهار گل نماینده امارات را در کشور خودش از پای درآورد.

چشم‌انداز تیم فوتبال سپاهان اصفهان در رقابت‌های داخلی و بین المللی روشن است و این تیم آمار پرافتخاری را برای دیار نصف جهان برجای گذاشته که اگر به دیدارهای سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا نگاهی کنیم به این نکته خواهیم رسید که طلایی‌پوشان در این رقابت‌ها که پیش از این با نام "جام باشگاه های آسیا" برگزار می‌شد، نتایج خوبی را کسب و حتی به‌عنوان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان جهان شرکت کرده است.

عصر روز سه‌شنبه هفته گذشته یعنی ۲۲ بهمن سال جاری، تیم سپاهان بعد از سه سال توانست نتیجه درخشانی را مقابل العین نماینده امارات بگیرد و موج شادی را در بین طرفداران فوتبال ایران و نصف جهان به ارمغان آورد.

در این دیدار که در هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و از گروه چهارم برگزار شد، سپاهان در ورزشگاه «هزاع بن زاید» به میهمانی العین امارات رفت و با ارائه نمایشی حساب شده به برتری درخشان چهار بر صفر رسید که در نوع خود در بین نمایندگان ایران، یعنی پرسپولیس، استقلال و شهرخودرو، نتیجه فوق‌العاده ای محسوب می‌شود.

با این حال، سپاهان نماینده ایران در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سه‌شنبه فردا (۲۹ بهمن) در دوحه به میهمانی السد می‌رود که بازهم این امید وجود دارد که در مقابل نماینده قطر هم که تیم ملی‌ کشورشان قهرمان جام ملت های آسیا ۲۰۰۱۹ شده است، بتوانند موج شادی را در بین هموطنان بوجود آورند و نتیجه خوب دیگری را کسب کند.

باید دید سپاهانی که فصل پیش، رتبه دوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران را کسب کرد و تا مرحله نیمه نهایی جام حذفی نیز پیش رفت در لیگ قهرمانان آسیا چه برنامه‌ای دارد .

این تیم با کسب پنج قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم لیگ برتر، همراه با پرسپولیس بیشترین تعداد قهرمانی را در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به دست آورده و نخستین تیم در تاریخ لیگ‌های فوتبال کشور است که موفق شده سه دورهٔ متوالی به مقام قهرمانی دست پیدا کند و این سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر به «هتریک قهرمانی» معروف شده است.

 طلایی‌پوشان دیار نصف جهان نخستین تیم ایرانی بوده‌ که موفق شده دو دورهٔ متوالی قهرمان جام حذفی فوتبال کشور شود و همچنین چهار مقام قهرمانی در مسابقات جام حذفی فوتبال ایران کسب کرده‌ است.

 این تیم با قهرمانی در جام حذفی در سال ۱۳۹۲ موفق شد با سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی برای چهارمین سال متوالی جام کسب کند و  نخستین تیم پرافتخار ایران است که توانست به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برسد و تنها تیم کشورمان است که به مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ میلادی راه یافته‌ است.

این تیم همچنین پرافتخارترین باشگاه فوتبال کشور در دههٔ ۱۳۸۰ است که در دهه ۹۰ نیز بازی های درخشانی را از خود به یادگار گذاشته است.

طلایی‌پوشان دیار نصف جهان در حالی فردا سه‌شنبه (۲۹ بهمن) در دوحه به میهمانی السد می‌روند که می‌توانند بازهم افتخارآفرینی کنند.

سپاهان در همه پست‌ها پتانسیل بالایی حتی برای قهرمانی دارد که این مهم دور از ذهن نیست، سپاهانی که این روزها می تواند امیدبخش روزهای خوب برای فوتبال دوستان ایرانی و اصفهانی در آسیا باشد.

آیا این تیم اصفهانی با ترکیب رویایی پیام نیازمند، مرتضی منصوری، محمد طیبی، شایان مصلح، سعیدآقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، محمد محبی و کی‌روش استنلی می تواند نتیجه مقابل العین امارات را مقابل السد قطر تکرار کند، پیروزی که برای طلایی‌پوشان دور از دسترس نیست.

تیم سپاهان هم اینک در گروه چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های العین امارات، السد قطر، النصر عربستان همگروه است.

هماکنون تیم سپاهان با ۳ امتیاز در صدر جدول این گروه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.