مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نشت گاز شهری براثر بروز مشکل در بست فلزی و اتصال بخاری گازسوز در یک مراسم عروسی در قهدریجان اصفهان ۳۰ نفر را راهی بیمارستان کرد.

غفور راستین افزود: ۱۰ نفر از این افراد به صورت شخصی به درمانگاه قهدریجان منتقل شدند ولی پس از آن در تماس با اورژانس ۱۱۵، یک واحد آمبولانس ۲ نفر از این مصدومان را که ۲ زن ۳۷ و ۴۰ ساله بودند را از درمانگاه قهدریجان به بیمارستان کلیشاد منتقل کرد.

رئیس آتش‌نشانی قهدریجان دلیل این حادثه را استفاده نکردن از بست فلزی در نقاط اتصال شیلنگ و جابجا شدن بخاری و نشت گاز عنوان کرده است.

قهدریجان از توابع شهرستان فلاورجان است. شهرستان فلاورجان در ۲۱ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

وی همچنین از تلاش  نیروی فوریت‌های پزشکی شهرستان شاهین‌شهر و میمه استان اصفهان  برای نجات جان ۲ غریق در یک استخر کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: این حادثه غرق‌شدگی در کیلومتر یک جاده قدیم نطنز، پشت یکِ گاوداری، گزارش شد که ۲ مرد ۳۰ ساله در یک استخر کشاورزی و پرورش ماهی و کشاورزی افتاده و در حال غرق شدن بودند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان فاصله آب تا لبه استخر را ۱۰ متر و با شیب عمودی و لغزنده توصیف و افزود: شرایط برای اجرای عملیات نجات دشوار بود و نیروهای آتش‌نشانی حاضر در محل که از شهرک صنعتی به محل اعزام شده بودند، هم بدلیل نداشتن تجهیزات کافی نمی‌توانستند این ۲ فرد را که دچار یخ‌زدگی شده بودند، نجات دهند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل یکی از تکنسین‌های اورژانس اعزام شده به محل به نام "کاوان زارعی" خارج از وظایف اصلی خود با بستن شیلنگ آب خودروی آتش‌نشانی حول کتف و قفسه سینه‌اش، برای نجات این ۲ نفر وارد استخر شد.

راستین تصریح کرد: یکی از غرق‌شدگان توسط تخته پشتی بلند آمبولانس و دیگری بوسیله نردبان آتش‌نشانی و با کمک این تکنسین به بالای استخر منتقل شدند.

وی اظهارداشت: براثر واژگونی وانت بار در بزرگراه فرودگاه به سمت بزرگراه چمران هفت نفر شامل چهار کودک ۵، ۷، ۱۲ و ۱۴ ساله و نیز سه زن ۱۸، ۲۶ و ۴۶ ساله دچار مصدومیت و توسط سه واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های آیت الله کاشانی و امین شهر اصفهان منتقل شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان عنوان کرد: همچنین یک زن ۳۰ ساله در این سانحه رانندگی در دم جان باخت.

وی همچنین از سقوط مشکوک به خودکشی مرد ۴۰ ساله در پل لاله اصفهان خبر داد و متذکر شد: این فرد از اتباع افغانستان بود.

همچنین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان درباره حادثه سقوط میلگرد روی یک مرد خاطرنشان کرد: در این حادثه به دلیل سقوط میلگرد روی یک مرد در خیابان وحدت، خیابان امام خمینی(ره) متاسفانه وی جان خود را از دست داد.

فرهاد کاوه آهنگران درخصوص آتش‌سوزی و محبوس شدن سکنه یک ساختمان دو طبقه در خیابان فلسطین اصفهان گفت: تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های شماره ۹ و ۵ به محل اعزام شدند و همزمان به خاموش کردن آتش‌سوزی و تخلیه ساختمان از سکنه پرداختند.

وی با اشاره به اینکه علت حریق در دست بررسی نهایی است بیان کرد:  این آتش‌سوزی مصدوم جدی نداشت و از سرایت شعله به منازل مجاور جلوگیری شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: حادثه ریزش دیواره‌های چاه حدود ۴ متری روی کارگر در حال حفر چاه در خیابان کاشانی موجب مصدومیت وی شد.

وی اظهارداشت: تیم مخصوص نجات از ایستگاه‌های شماره ۱۴ ، ۱۶ و ۱ به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و پس از ساعتی تلاش امدادگران آتش‌نشان، فرد حادثه دیده زنده از زیرآوار خارج و تحویل عوامل اورژانس شهر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.