محمد پناهی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصفهان از نظر میزان استقبال مردم و علاقه‌مندان به سینما از جشنواره فیلم فجر، در مقایسه با سایر استان‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد و تعداد سانس‌های اکران فیلم در آن بالاتر است.

وی با بیان‌اینکه پردیس سینمایی اصفهان برای جشنواره فیلم فجر امسال مجوز پخش ۲۴ فیلم سینمایی هر کدام با ۲ نوبت اکران را گرفت، اظهار داشت: ۲ اکران فوق‌العاده نیز برگزار شد و در مجموع، تاکنون حدود ۵۰ اکران داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: پردیس سینمایی ساحل اصفهان نیز بیش از ۲۰ اکران داشت که در مجموع اکران‌های این شهر بیش از ۷۰ مورد بود در حالی که برخی کلانشهرهای دیگر کشور حدود ۴۰ اکران داشتند.

به گفته وی، بلیت برخی فیلم های پُرمخاطب مانند "درخت گردو" در اصفهان در کمتر از ۶ دقیقه به‌صورت آنلاین فروخته شد.

مدیر پردیس سینمایی اصفهان با بیان‌اینکه سال گذشته تعداد و روزهای اکران فیلم فجر در این استان بیشتر بود، تصریح کرد: سال گذشته ۲۲ فیلم بخش جشنواره فجر در سه نوبت و هفت فیلم بخش اصفهان در هر روز، پنج نوبت اکران داشتند.

وی با بیان‌اینکه سازمان سینمایی و ستاد جشنواره فیلم فجر، تعداد محدودی از فیلم‌ها را در همه استان‌ها برای پخش، توزیع می کنند، توضیح داد: بر این اساس برای هر استان سهمی در نظر گرفته می‌شود که امسال سهم اصفهان ۲ بسته اکران هر کدام شامل ۱۴ سانس بود.

پناهی‌نژاد با اشاره به اینکه هر یک از این بسته‌ها به پردیس‌های سینمایی اصفهان(سیتی سنتر ) و ساحل اختصاص یافت، اضافه کرد: با توجه به تقاضای مردم، پردیس سینمایی اصفهان ۳۲ و ساحل چهار سانس، اضافه از اتحادیه تهیه‌کنندگان به میزان یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال خریداری کردند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای خرید سانس‌های اضافی، قابل برگشت نیست، ادامه داد: به‌عنوان مثال در پردیس سینمایی اصفهان ۲۴ سانس رایگان برای هنرمندان و خبرنگاران تخصیص یافت.

پناهی‌نژاد خاطرنشان کرد: پردیس سینمایی اصفهان به‌دنبال اکران ویژه چهار فیلم در جشنواره بود اما با سه فیلم موافقت شد و این موضوع در اختیار ما قرار ندارد بلکه تهیه‌کنندگان فیلم ها در باره آن تصمیم می گیرند.

اصفهان بهمن امسال برای دهمین سال متوالی همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، میزبان این رویداد هنری بود.

دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان از ۱۴ بهمن‌ امسال در این استان آغاز شد و تا ۲۱ بهمن‌ در پردیس‌های سینمایی اصفهان(سیتی سنتر) و ساحل ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.