فضل‌الله بصیرت روز شنبه به مناسبت هفته قرآن و عترت در نشستی با خبرنگاران اردستان یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت با ایجاد معاونت و اختصاص بودجه لازم، در این بخش به صورت ویژه فعالیت می‌کند.

وی افزود: چهار موسسه قرآنی با مجوز ارشاد، سه دارالقرآن کریم و ۲ دارالقرآن آموزش و پرورش در زمان حاضر در شهرهای اردستان و زواره فعال هستند و در بیش از ۸۰ درصد مسجدهای این شهرستان، تلاوت قرآن کریم در قالب طرح تلاوت نور برگزار می‌شود.

رییس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان بیان کرد: این اقدام‌ها موجب شده است تا افزون بر ۱۰۰ نفر در حوزه حفظ قرآن در شهرستان فعال باشند که از میان آنها ۶ نفر در حوزه حفظ کل قرآن فعال هستند.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۶۰۰ نفر در موضوع روان‌خوانی و قرائت و دیگر شاخه‌های مرتبط با قرآن در شهرستان اردستان در حال آموزش هستند.

بصیرت در ادامه با اشاره به هفته قرآن و عترت تشریح کرد: پنج اثر ادبی مرتبط با مسایل قرآنی به جشنواره قرآن و عترت استان اصفهان فرستاده شده است و البته در این ارتباط برنامه‌های ویژه‌ای در شهرستان اردستان نیز اجرا می‌شود.

وی برپایی محفل‌های انس با قرآن کریم و قدردانی از فعالان قرآنی، نشست کتاب‌خوانی با موضوع قرآن و عترت، اختصاص غرفه قرآن و عترت در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب بخشداری مرکزی، نشست‌های تفسیر نهج‌البلاغه در کانون‌های فرهنگی هنری مسجدها را  از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت در شهرستان اردستان عنوان کرد.

هفته قرآن و عترت از ۱۹ تا ۲۵ بهمن‌ماه ادامه دارد و این مناسبت امسال با شعار تربیت قرآنی، هفته مهدوی نام‌گذاری شده است.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.