سید حسن قاضی‌عسکر عصر سه‌شنبه در نشست شورای سرمایه‌گذاری کاشان، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در این شهرستان را خواستار شد و افزود: استانداری اصفهان می‌کوشد تا وزارت نیرو را برای افزایش قیمت خرید تضمینی برق حاصل از تولید انرژی خورشیدی قانع کند.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در منطقه کاشان باید به سمت انرژی‌های پاک به ویژه انرژی‌های خورشیدی سوق داده شود، زیرا این گونه از انرژی، نیاز ضروری جامعه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهرستان کاشان باید همواره به فکر توسعه پایدار باشد، گفت: در این منطقه باید روی صنایع کم‌آب‌بر و گردشگری سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به لزوم اه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان کاشان اضافه کرد: این شرکت‌ها بخشی از بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها را جبران می‌کنند.

قاضی‌عسکر، اقدام اساسی در برندسازی و تبلیغات برای جذب گردشگر از اواخر بهمن امسال را یادآور شد و از تاسیس شرکت توسعه گردشگری استان اصفهان با همت اتاق بازرگانی، صدا و سیما و شرکت‌های تبلیغاتی وابسته به آن خبر داد و تاکید کرد: سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش انجام شده است.

وی اضافه کرد: با این اقدام می‌توانیم از همه ظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان بیشترین بهره را ببریم و طرح‌هایی که در شهرستان‌ها می‌توانند تضمین حاکمیتی دریافت کنند، باید برای دریافت فاینانس به استان معرفی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ادامه داد: هر طرح اقتصادی که در شورای سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها به تصویب می‌رسد، باید برای آن یک ستاد اجرایی با مسوولیت دستگاه مرتبط و نظارت و راهبری فرماندار تعریف شود.

به گفته وی، این ستاد موظف است طرح را از سرمایه‌گذار تحویل گرفته و از صفر تا صد آن را انجام دهد و نتیجه آن را به سرمایه‌گذار اعلام کند تا برای دریافت مجوز با کاغذبازی‌های اداری روبه‌رو نشود؛ زیرا وظیفه مسوولان خدمت کردن به سرمایه‌گذار است.

قاضی‌عسکر اظهار داشت: با این اقدام نه تنها کسب و کار در منطقه تسهیل می‌شود، بلکه رتبه استان اصفهان نیز در حوزه کسب و کار ارتقا خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: راه‌اندازی کارخانه‌های ذوب‌آهن و فولاد با تصمیم‌های ناپخته سیاسی در اصفهان، هم‌اکنون معضلی برای محیط زیست استان ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای تولید سیمان در کشور جوابگو نیست و توجیه اقتصادی آن زیرسوال قرار داد، افزود: در زمان حاضر هشت کارخانه سیمان این استان برای فروش با مشکل روبه‌رو هستند.

وی تاکید کرد: کارخانه‌های تولید سیمان باید با رعایت مسایل زیست محیطی به سوی تولید سیمان‌های تخصصی گام بردارند.

چند نفر از سرمایه‌گذاران توسعه کارخانه سیمان و مبلمان خانگی کاشان در ادامه این نشست مسایل و مشکلات خود در مورد تامین آب، برق و گاز را عنوان کردند.

منطقه کاشان با ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی از ظرفیت بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ با ظرفیت اشتغال بیش از ۶۳ هزار نفر برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.